  • Data: 2021-04-27 16:40:28
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 27 Apr 2021 14:50:09 +0200, heby wrote:

    > To inna warstwa latency.
    >
    > Ja mówie o przypadku: wysyaasz "daj temperaturę". I czekasz na
    > odpowiedź, choćby ACK, bo soft po drugiejs stronie jest powolny. To czy
    > ktos sobie temperaturę buforuje nie ma znaczenia, modbus po prostu
    > wymusza czekanie aż ktoś łaskawie ruszy tyłek po drugiej stronei i odpowie.

    Czekasz, ale na wolnym laczu to niewiele.
    Bo jeden bajt transmisji pozwala na rozpoczecie odpowiedzi.

    a przy szybkiej ... czekanie mniej doskwiera, chyba, ze naprawde
    potrzebujesz danych szybko :-)

    No ale ... skoro rozwiazaniem jest switch ethernet, to moze zrobic
    switch modbus :-)

    > Teraz wyobraźmy sobie sytuację że Pani Halinka potknęła się o kabel od
    > czujnika.
    > Ile poczekamy?

    To faktycznie moze byc problem.

    >I dlaczego to blokuje magistralę?

    Bo taka koncepcja. Do tej pory sie sprawdzala.

    > Ethernet nie blokuje, natomiast moze blokować *software* i to w dodatku
    > tylko w kontekście tego jednego odczytu, reszta sobie bangla jak gdyby
    > Pani Halinki nie było.

    Taa, tylko czy ten software w calosci dobrze zadziala ...

    J.