  • Data: 2021-04-30 14:09:03
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Apr 2021 13:48:43 +0200, heby wrote:

    > Bo zostaly po nim techniki pisania kodu, które Heńki przenoszą na inne
    > dziedziny EDA.

    No nie wiem - to byl pewien margines, a kod zazwyczaj w assemblerze
    :-)

    > Jakieś zastosowanie Bytomska najszybsza bryczka na świecie miała. Ponoć
    > w telefonach i ponoć w układach GSM. Masz wtedy 60x szybciej naliczanie
    > sekundowe i 200x dokładniejszy zegar uarta do komend AT!

    ale czy obsluga GSM nie wymaga czegos lepszego?
    No chyba ze - do GSM byl osobny uklad/y, a 51 robil tylko gdzies w
    interfejsie.

    > Problem w tym, że to ma niewielkie znaczenie. Można mieć
    > nieweryfikowalny kod na tysiąc linijek i weryfikowalny na milion
    > zajmujacy gigabajt flash.
    >
    > Kryterium pamieci czy długości kodu jest czynnikiem, ale raczej nie
    > decydującym, o możliwosciach stwierdzenia czy kod jest czy nie "dobry".

    Ale zweryfikowac kod o milionie linii jest zdecydowanie trudniej i
    drozej :-)

    > Dalej nie wydaje mi się aby crunching miał miejsce w firmie zajmującej
    > się produkcją poduszek powietrznych czy autopilotów. To nie kolejny
    > zegarek szkolny.

    no, 737MAX troche Boeingowi nie wyszedl.

    > I są. Baza testów powinna być zdecydowanie większa niż kod, szczególnie
    > w zastosowaniach safety. Jaka będzie tego miara to inna sprawa, ale bez
    > wątpienia, ilość roboczogodzin napisanych na testy będzie większa niż na
    > kod.

    > Po to jest weryfikacja formalna aby przewidzieć *wszystkie*.

    Ale to jest obok testow. Jak myslisz, ze testy nalepsze i wszystko
    wylapia ...
    Z drugiej strony - jak sie mozna pomylic przy algorytmie, przy pisaniu
    programu - tak mozna i przy weryfikacji.
    A test na symulatorze ... moze wylapie blad.

    > Do tej konwersji? Na pęczki. Np. imagemagick.

    Ale jak to wszystko w windows - najlepiej obsluguje sie myszka :-)

    > I tu jest problem Heńka: 40 lat przeleciało za oknem i nagle trzeba się
    > orientować. Nic dziwnego że Heńkowie tak strasznie bronią swoich okopów

    W tym przykladzie to IMO niekoniecznie - Heniek z niechecia przerobil
    te 100 plikow ... ale tak bylo najprosciej.

    > usypanych z 8051, TTLi i BC107 w których się orientują, przed śladem
    > złej innowacji.

    J.