  • Data: 2021-05-03 09:31:49
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest> szukaj wiadomości tego autora

    Jak jest potrzeba wiedzieć kiedy ta zmiana na czujniku nastąpiła, to
    trzeba zmienić magistralę na inną.

    > Ogarniamy to od 50 lat, w programowaniu. Automatycy też sobie poradzą.

    Automatycy dostają gotowe rozwiązanie. Nie wiem czy ktokolwiek
    zastanawia się nad problemem typu jeden czujnik mi się nie zgłasza. Mam
    problem z czujnikiem na magistrali, to robię obsługę braku komunikacji,
    a nie braku czujnika.

    > Ten problem występuje we *WSZYSTKICH* magistralach. Bez wyjątku. I mam
    > zawsze tą sama rade: pociągnij do tego drut.

    No to poczytaj o TwinSAFE Beckhoff-a. Jest spora szansa, ze Ci się
    spodoba koncepcyjnie, szczególnie zastosowana magistrala.
    EtherCAT nie jest niestety tak popularny, jak modbus. Mało tego, opcje
    EC do sprzętu potrafią sporo kosztować.

    > Tak, w zeszłym wieku.

    Ale tak jest ze wszystkim. Pierdylion razy dostaję pytanie czy napisałem
    to w drabinkach. Ludziska tylko to znają, to tego wymagają. No i
    standard się trzyma.

    Czy na uczelniach dalej drabinek uczą?

    Miłego.
    Irek.N.