    Subject: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <s64qb2$2nmuq$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <s65okt$7bu$1@dont-email.me>
    <s65u5t$39lp8$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <s66ap1$vei$1@dont-email.me>
    <s66ug0$3b1c3$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <s66vel$oll$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s67gvs$fon$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s68ijo$fkv$1@dont-email.me>
    <1bk85o49let8p$.1x110067gtdji$.dlg@40tude.net>
    <s68khr$i4k$1@dont-email.me>
    <1ox6v6muxohnr$.1o9b3vrdgv4no.dlg@40tude.net>
    <s68pae$2sg$1@dont-email.me> <1n869atgnxv2q.bovqhl8hz1rz$.dlg@40tude.net>
    <s68vbj$atf$1@dont-email.me>
    From: "Irek.N." <i...@t...jest>
    Date: Mon, 3 May 2021 09:31:49 +0200

    Jak jest potrzeba wiedzieć kiedy ta zmiana na czujniku nastąpiła, to
    trzeba zmienić magistralę na inną.

    > Ogarniamy to od 50 lat, w programowaniu. Automatycy też sobie poradzą.

    Automatycy dostają gotowe rozwiązanie. Nie wiem czy ktokolwiek
    zastanawia się nad problemem typu jeden czujnik mi się nie zgłasza. Mam
    problem z czujnikiem na magistrali, to robię obsługę braku komunikacji,
    a nie braku czujnika.

    > Ten problem występuje we *WSZYSTKICH* magistralach. Bez wyjątku. I mam
    > zawsze tą sama rade: pociągnij do tego drut.

    No to poczytaj o TwinSAFE Beckhoff-a. Jest spora szansa, ze Ci się
    spodoba koncepcyjnie, szczególnie zastosowana magistrala.
    EtherCAT nie jest niestety tak popularny, jak modbus. Mało tego, opcje
    EC do sprzętu potrafią sporo kosztować.

    > Tak, w zeszłym wieku.

    Ale tak jest ze wszystkim. Pierdylion razy dostaję pytanie czy napisałem
    to w drabinkach. Ludziska tylko to znają, to tego wymagają. No i
    standard się trzyma.

    Czy na uczelniach dalej drabinek uczą?

    Miłego.
    Irek.N.