    From: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prościutki wzmacniacz się wzbudza - pomocy...
    Date: Sun, 01 Feb 2009 07:08:54 +0100

    Konop wrote:

    > Witam!!
    >
    > Chciałem zbudować sobie prosty wzmacniacz zasilany bateryjnie do
    > głośniczków 8ohm 0,5W... na szczęście zacząłem od symulacji, i niestety,
    > wzmacniacz się wzbudza... i próbuję robić WSZYSTKO - a nic nie pomaga
    > :(... Może ktoś pomoże?? Tutaj jest link do stronki na której dałem
    > krótki opis, schemat, przebieg oraz pliki dla LTSpice'a (SwCAD'a).
    > http://www.konopacki.internetdsl.pl/pk/misc/wzmacnia
    cz/wzmacniacz.html
    > lub link do schematu:
    > http://www.konopacki.internetdsl.pl/pk/misc/wzmacnia
    cz/schemat.gif
    > i przebiegu:
    > http://www.konopacki.internetdsl.pl/pk/misc/wzmacnia
    cz/przebieg.gif

    > Może coś pomożecie?? Nie bardzo wiem co z tym zrobić :(... A może lepiej

    sprzezenie zwrotne masz zle, dlaczego jest przez kondensator C1 100pf?

    dodatnie sprzezenie zwrotne pociagniete do wyjscia wzmacniacza to tez dosc
    nowatorski pomysl. zwlaszcza ze koncowke zrobiles odwracajaca faze
    sygnalu ...

    sprobuj zrobic wolniejsza symulacje , i dac 'sondy' oscyloskopu na wejscie
    odwracajace wzmacniacza operacyjnego, jego wejscio nieodwracajace, wyjscie,
    a nastepnie zauwaz ze rezystory np. r6 wraz z pojemnoscia tranzystora q3
    tworza filtr RC ktory 'przesuwa faze' sygnalu. to rowniez zobrazuj
    oscylogramem, a ostatnia sonde podlacz na wyjscie za koncowkami :)

    sprobuj dac normalne ujemne sprzezenie zwrotne , obejmujace tez koncowke
    mocy, bez kondensatora.