eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProszę o potwierdzenie - masa przy rozruszniku › Re: Proszę o potwierdzenie - masa przy rozruszniku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Proszę o potwierdzenie - masa przy rozruszniku
    Date: Tue, 2 Mar 2010 18:03:28 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 43
    Message-ID: <hmjgd2$bgj$1@news.onet.pl>
    References: <5...@o...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: abpm176.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1267549410 11795 83.8.54.176 (2 Mar 2010 17:03:30 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Mar 2010 17:03:30 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260377
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Gusioo" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    >końcu po którymś razie zaprzyjaźniony mechanik zabrał się za
    >samochód.
    >Stwierdził, że masa przy rozruszniku była tak "zasyfiona", że
    >samochód
    >nie miał prawa zapalać.

    >Tyle historii, teraz mam pytanie do Was: czy faktycznie to mogło
    >być
    >powodem niezapalania samochodu?

    Nie bardzo/srednio. Mase na karoserii miales [kontrolki itp].
    Silnik zas .. no jest od karoserii troche izolowany.

    Jesli podasz teraz +12V ze stacyjki na elektromagnes rozrusznika, a
    tam grubego kabla masy z akumulatora nie ma .. to na calym zespole
    silnika musialby byc potencjal tych 12V. I nie mogloby byc zadnego
    polaczenia z reszta masy pojazdu.
    Silnik na gumowych poduszkach, rura wydechowa na gumowych
    wieszakach, rurki rozne plastikowe.
    Poloski prowadza do koł, ale wachacze na tulejach, w amorach
    uszczelki.
    Jak jeszcze dzwignia biegow plastikowa, linka gazu i sprzegla z
    ktorejs strony w plastiku ... no to moze i mozliwe, choc malo
    prawdopodobne.

    Ale jesli naprawde tak izolowany, to dalej czychaja nastepne
    niebezpieczenstwa - zaden czujnik czy silownik nie moze miec
    kabelka masy podpietego,
    bo caly ten prad pojdzie cienkim drucikiem i przez sciezki
    komputera.
    Jakies termistory ktore podlaczone jednym drutem - nagle sie
    okazuja podlaczone nie do masy tylko do +12, a komputer zasilany
    pewnie +5V.

    Hm, ale kiedys pomagalem komus odpalic, i sie okazalo ze mu kabel
    masy luzno zwisa, czasem dotyka, czasem nie ..
    Przykrecilismy prowizorycznie do silnika .. i pojechal.
    Czyzby wspolczesne pojazdy byly projektowane na taka awarie ? w
    sumie to nieglupi pomysl, i niezbyt trudny do realizacji.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: