-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 16 Oct 2014 23:07:10 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Przejście dla pieszych
In-Reply-To: <s...@m...org>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1410162248010.3772@quad>
References: <1...@m...org> <m1osgp$n1t$1@usenet.news.interia.pl>
<s...@m...org>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 49
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1413499315 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 12644 83.15.167.123:62928
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2547201
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 16 Oct 2014, Myjk wrote:
> Thu, 16 Oct 2014 18:42:02 +0200, mk4
>
>> W zwiazku z tym duzo lepsze sa przepisy nakladajace obowiazki na obie
>> strony - czyli tak jak jest w tej chwili a nie swiete krowy jak zaklada
>> projekt.
Od jutra wtargiwujący na drogę podporządkowaną z poprzecznej drogi
z pierwszeństwem jest winien ewentualnego wypadku.
To tak nie działa.
> Oczywiście, że tak jest lepiej.
Nie jest - bo w odróżnieniu o obawy o własne życie, lakier na
samochodzie albo "tylko" stratę czasu na spisanie oświadczeń
związanych z kolizją, samousprawiedliwiające tłumaczenie
"bo tamtemu nie wolno <tu czego nie wolno>" prowadzi z *obu* stron
do usiłowania skorzystania z obowiązków drugiej strony.
Ile znasz przepisów "obubezpiecznych", przy których OBIE strony
stosują się do wymogu z częstością zblizoną do 100%?
> Widać jednak po tym wątku, że niektórych
> kierowców obowiązki nie obowiązują.
No i wystarczy promil tłumaczących (sobie) jak wyżej, żeby "obubezpieczny"
przepis okazał się wypadkogenny.
Bo w końcu wypadki są rzadkie i promil to DUŻA liczba.
[...]
> To nie, muszą mieć NAKAZ albo ZAKAZ w przepisach opisany jak krowie na rowie.
Skrajna postać (nie piszę o przywołanych przypadkach, mam na myśli tego
"gościa z radia" przyznającego, że WIE że NIE CHCE sam z siebie zwolnić
aby zmieścić się z hamowaniem na żółtym świetle) którzy żądają zakazu
*dla siebie*.
No, chyba że z obawy że "następca" zaparkuje mu w bagażniku (ale przecież
na to ograniczenie nie pomoże, chyba nikt na grupie nie odważy się
stwierdzić że w "strefie 90" zapodanie znaku "70" spowoduje jazdę
z "70").
> Chyba trzeba im pogratulować działaności.
Dotyczy chyba wszystkich grup - bo to pewnie obawy o nadużywanie
są powodem braku popularności przepisu o niekaralności przejścia
"bez powodowania utrudnienia" na czerwonym (nie tylko w Polsce).
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 16.10.14 23:11 Gotfryd Smolik news
- 16.10.14 23:18 Gotfryd Smolik news
- 17.10.14 07:46 Myjk
- 17.10.14 09:29 Myjk
- 17.10.14 09:55 RoMan Mandziejewicz
- 17.10.14 17:07 Gotfryd Smolik news
- 17.10.14 18:18 RoMan Mandziejewicz
- 17.10.14 19:39 Gotfryd Smolik news
- 17.10.14 19:20 John Kołalsky
- 17.10.14 23:46 Witolko
- 17.10.14 23:53 John Kołalsky
- 18.10.14 00:19 Witolko
- 18.10.14 00:49 Czesław Wiśniak
- 18.10.14 01:14 Witolko
- 18.10.14 01:49 Witolko
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML