  • Data: 2023-04-13 14:02:53
    Temat: Re: Przekop Mierzei Wiślanej
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-04-13 o 10:43, J.F pisze:

    > Jak roznicy poziomów nie bedzie to przeplyw wody będzie bardzo
    > ograniczon.
    >
    > A jak bedzie duza różnica, to przeplyw bedzie duzy ... az do wiekszego
    > wyrównania/zblizenia poziomow.
    >

    > J.

    Jak nie ma śluzy, to wymiana wód jest cały czas swobodna, bez przeszkód.
    Śluza tą wymianę ogranicza tylko do jednorazowej objętości basenu między
    bramami.

    Zalew Wiślany jest ważnym miejscem tarła śledzia, które musi się odbywać
    w określonej temperaturze.
    Z tego powodu podlega szczególnej ochronie:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zalew_Wi%C5%9Blany#Prz
    yroda_o%C5%BCywiona

    WM