  • Data: 2023-04-13 15:20:06
    Temat: Re: Przekop Mierzei Wiślanej
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Apr 2023 14:02:53 +0200, WM wrote:

    > Jak nie ma śluzy, to wymiana wód jest cały czas swobodna, bez przeszkód.

    Ale to własnie od poziomów zależy.
    Jak bedzie spora róznica (chocby poł metra), to w takim kanale bedzie
    spory prąd.
    Jak róznicy prawie nie ma, to swobodna wymiana bedzie znikoma.

    Co prawda źróda donoszą, ze Bałtyk dosc poważnie faluje i roznice
    poziomów o metr sie zdarzają.

    > Śluza tą wymianę ogranicza tylko do jednorazowej objętości basenu między
    > bramami.
    > Zalew Wiślany jest ważnym miejscem tarła śledzia, które musi się odbywać
    > w określonej temperaturze.
    > Z tego powodu podlega szczególnej ochronie:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Zalew_Wi%C5%9Blany#Prz
    yroda_o%C5%BCywiona

    I to koło przekopu, 50km od ciesniny Pilawskiej?

    No, moze to i niedaleko dla śledzia.

    Ale ... śledzi przeciez w Bałtyku dużo, wszystkie z Zalewu?

    J.