    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Przekop Mierzei Wiślanej ukończony a koparki dalej kopią
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 8 Apr 2022 13:26:04 +0200

    On Wed, 6 Apr 2022 08:08:54 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
    ..

    > ok,
    > płyne transatlantykiem
    Takim o 4m zanurzenia.

    > tututu tututu booo booo booo
    > śluza się zamyka, kolowroty zamykają drogę
    > zaczyna się napelnianie śluzy wodą
    > czekam pół godziny

    Mylisz sie. Tam poziom praktycznie taki sam.
    Pare minut.

    > wplywam
    > zaczyna się opróżnianie śluzy z wody
    > czekam pół godziny
    > wypływam
    > kołowroty otwierają drogę
    >
    > Który kierowca nie dostanie ataku serca, gdy będzie musiał czekac godzine na
    przejazd wzdłuż mierzei

    A kogo kierowcy obchodzą?
    Prosil ich kto, zeby samochodem przyjechali ? :-)

    Ale dlaczego mieliby by czekac godzine?

    Wyrownujesz poziom wody do jednej strony, podnosisz jeden most,
    statek wplywa, most opuszczasz, wyrównujesz do drugiej strony,
    podnosisz drugi most, statek wyplywa, opuszczasz.

    przerwy krótsze i zawsze choc jeden most opuszczony.

    > A przecież takich transatlantyków dziennie będzie przeplywalo wiele, może co
    godzinę

    Jestes pewien?

    Rzad straszy i straszy, a ja jestem ciekaw, czy uzbiera sie choc jeden
    dziennie.

    Podobno takie male statki są zmorą duzych portów jak Gdansk, ale jesli
    to nieprawda, to po cholere plynąc do Elbląga - nie mozna towaru
    wyładowac i załadowac w Gdansku czy Gdyni ?

    > Tunel mozna było wybudować, gdy nie było przekopu, teraz jest za późno

    To tylko 4 metry.
    Mozna zasypac, zabetonowac, lub skorzystac z okazji i zrobi tunel
    metodą odkrywkową :-)

    Poza tym gdy nie ma przekopu, to tunel niepotrzebny :-)

    > Pozostaje budowa mostu wiszącego, bezkolizyjnego
    > ale będzie kosztowal 3 razy tyle co przekop i nikt go nie
    > sfinansuje, bo tam nie ma ruchu samochodowego jak na autostradzie

    Ja tam nie wiem, jakie parametry tego mostu proponujesz?
    Wysokosc, dlugosc, estakady?

    ale przekop i tak by trzeba zrobic, tylko bez tych dwóch mostów
    ruchomych. To ten jeden staly kto wie czy nie tanszy bylby.
    A przekop juz ponoc 2 mld kosztuje ..

    > Należy współczuć tym, co codziennie będą musieli dojeżdżać do pracy, szkoly,
    lekarza
    > przez te kolowroty mostowe, wiecznie zamknięte

    Tam praca sezonowa bardzo :-)

    J.