  • Data: 2021-09-10 11:24:04
    Temat: Re: Przełączanie sieci
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    J.F wrote:

    > Zanim generator ruszy, to przerwa bedzie dluga :-)

    Generator to przetwornica z prostownikiem bezmostkowym. W trybie
    "normalnym" pełni funkcję prostownika synchronicznego i PFC boost,
    w rewersyjnym przetwornicy buck generującej bipolarnego sinusa. Ruszy w
    rewersie w kilka mikrosekund, tylko nie bardzo jest taka potrzeba.

    > No chyba, ze w sieci napiecie sie pojawi w ostatnim momencie.

    Przełączenie z powrotem na sieć tym bardziej nie musi być skrajnie
    szybkie. Popatrzy się na kilka cykli, sprawdzi parametry,
    dosynchronizuje PLL. Dopiero wtedy zostanie podjęta próba.

    > Jak to mowia - nie chcialo sie uwazac w szkole, to teraz trzeba
    > zaplacic za konsultacje :-)

    No ale z kim?

    > Czy dwa komplety szeregowo, po dwa rownolegle przekazniki w kazdym?

    Albo odwrotnie.

    > No i energetycy moga sie obawiac, ze twoj generator siec zasili, jak
    > robotnicy beda grzebac na slupie.

    No i właśnie tego dotyczy pytanie: co powoduje, że przestają się
    obawiać? Atest na zgodność z jakąś normą? Moja deklaracja?

    Mogę pójść do sklepu i kupić taki przełącznik gotowy -- dlaczego jego
    się nie będą bać? Bo przecież chyba nie z powodu napisu "Legrand"?

    Pozdrawiam, Piotr