  • Data: 2021-02-07 22:53:31
    Temat: Re: Przenośny, uproszczony filesystem
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday, February 7, 2021 at 10:01:21 PM UTC+1, heby wrote:
    > Nie projektuje procesora.

    To dlaczego nie odpowiesz na pytanie: do czego potrzebujesz wiedzę o takich
    szczegółach synchronizacji wątków?

    > Tu mutex powinien być na "fragment" filesystemu.

    Tu czyli gdzie i dlaczego na fragment filesystemu? Co rozumiesz przez filesystem?

    >Jestem prawie pewny, że
    > w normalnym fs takie "mutexy" są powiązane z kroniką co czyni jest
    > bardziej mechanizmem transakcyjnym niż prostym lockiem.

    Transakcje nie są prostym lockiem, aczkolwiek z poziomu użytkownika to proste
    wywołanie funkcji, np. w bazie danych komenda "begin" rozpoczyna transakcje.
    Transakcje umożliwiają naprawę tego co 'zaczęło' być modyfikowane.

    > No wiec nie napylam tanzystorów.

    Dlaczego więc chcesz wiedzieć jak wewnętrznie działają mutexy?

    > To jest naiwny algorytm.
    Naiwne algorytmy mają swoje zalety.

    > Wszystkie fs majace defragmentacje - robią ją w
    > miejscu. Moe to zaprojektowc metodą garbage collectora z javy: stop the
    > world. Ale coś czuje że to znowu naiwny algorytm.

    GC zlicza odnośniki do alokowanych obiektów, gdy jest zero, to może zwolnić.
    Jaka jest optymalna struktura do takiego zliczania? Może jakieś drzewo
    zbalansowane i kolejka priorytetowa, a może naiwna liniowa tablica ma tak
    mały narzut że to właśnie ją się najbardziej opłaca stosować dla typowych
    aplikacji - nie wiem.