  • Data: 2021-02-08 07:39:31
    Temat: Re: Przenośny, uproszczony filesystem
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/02/2021 22:53, M.M. wrote:
    > To dlaczego nie odpowiesz na pytanie: do czego potrzebujesz wiedzę o takich
    > szczegółach synchronizacji wątków?

    Ponieważ mutex w pamięci, dostarczany przez OS niekoniecznie jest tym
    samym co "mutex" na plik (lock) zapewniajacy spójnośc dnych podczas
    wielodostępu i defragmentacji w tle. Wymaga ręcznej implementacji, być
    moze opartej o mutexy OSowe, a może niekoniecznie, a może w ogóle są
    rozwiązania bez mutexa.

    > Tu czyli gdzie i dlaczego na fragment filesystemu? Co rozumiesz przez filesystem?

    Na przykład na wirtualny plik w tym kontenerze.

    Wyobraź sobie dwa wątki: jeden dopisuje coś do wirtualnego pliku, a
    drugi kasuje go.

    Można to rozwiązać za pomocą inodes, jak w linuxie. Albo za pomocą
    mutexów "w filesystemie".

    Oczywiście te "mutexy w filesystemie" to naiwny koncept. To mogą być
    zwykłe mutexy w implementacji filesystemu, ale raczej nie będą.

    > Transakcje nie są prostym lockiem

    Bo transakcja to kiepskie słowo. W zasadzie nie ma dobrego odpowiednika
    w DB zachowania filesystemu z kronikowaniem zapisywanego przez wiele wątków.

    > Dlaczego więc chcesz wiedzieć jak wewnętrznie działają mutexy?

    Nigdzie nie napisałem że chce wiedzieć jak działają *normalne* mutexy,
    bo to wiem. Interesuje mnie jak działa zapewnianie spójności danych w fs
    które dla usera wygląda jak typowy zasób krytyczny pilnowany przez mutex.

    > GC zlicza odnośniki do alokowanych obiektów, gdy jest zero, to może zwolnić.

    Wiem, ale GC nie pojawił sie tutaj jako odpowiednik 1:1 tylko jao zły
    przykład "stop the world".

    > Jaka jest optymalna struktura do takiego zliczania? Może jakieś drzewo
    > zbalansowane i kolejka priorytetowa, a może naiwna liniowa tablica ma tak
    > mały narzut że to właśnie ją się najbardziej opłaca stosować dla typowych
    > aplikacji - nie wiem.

    Potrzebuje literatury z teorii działania systemów plików. Wygdybać mogę
    sobie cokolwiek, ale konkuruje z dziesięcioleciami eksperymentów ludzi
    mądrzejszych ode mnie.