  • Data: 2021-04-06 20:08:03
    Temat: Re: Przenośny, uproszczony filesystem
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/04/2021 19:41, J-23 wrote:
    > Podałem przykład VDI bo on w duzej części rozwiązuje twoje problemy.

    Nic nie rozwiązuje. Ja w ogóle nie mam problemu z zapiem blokowej
    struktury na dysku. To zupełnie nieistotne.

    > bo koniec końców rozwiązuje Twoje problemy właśnie slowo "format" ale ty
    > nie rozumiesz tego bo skupileś się na Filesystem

    To jedno i to samo. Filesystem okresla strukturę pliku. Masz tutaj swój
    "format".

    > Nawet nie starasz się zroumieć tego co czytasz.

    Nic tam nie ma do rozumienia. Proponujesz użycie trywialnego kontenera
    random access zorientowanego na bloki.

    Ja po drugiej stronie mam API plikowe.

    W środku jest czarna dziura. W dodatku skomplikowana, którą nazywasz
    "formatem" - weź se napisz. No więc to nie jest trywialne.

    > Tlumacze że za pomocą strumieni musisz zbudować odpowiednia strukturę o
    > czym pisałem już w pierwszym poście

    "Procedurami napisze Pan dowolne AI. Proszę".

    > A ty nie rozumiesz że Twój problem został dawno rozwiązany i klucza do
    > niego nikt ci nie poda na Grupie Dyskusyjnej bo jest to złożony problem
    > i chcąc się dowiedzieć jak to można rozwiązać musisz niestety babrać się
    > w źródłach jakiegoś projektu

    To już rozwiązaniem nie jest plik z maszyny wirtualnej?

    Po pierwsze, niekoniecze szukam gotowca. Literatura też się nada.

    Po drugie, nie doceniasz ludzi, którzy tutaj pisują.

    > O to dowiadujemy się o czymś zupelnie nowym :)

    Nic dziwnego. Było to opisane w pierwszych paru linijkach pierwotnego postu.

    > Odkrywczy jesteś tylko nie wiesz ze mieszasz pojęcia.

    Obawiam się że nie mieszam. Mogę był głupi, ale akurat na tym się trochę
    znam. Wbrew pozorom napisałem kilka rzeczy w życiu, były tem też proste
    filesystemy.

    > Poczytaj co to jest System plików bo mam wrażenie że gdzieś po drodze
    > szukania rozwiązania problemu sie pogubiłeś

    To coś, co transluje API plikowe na API blokowe/clusterowe, w sensie
    jakim chce go użyć tutaj. Pomijam FS sieciowe, nie mają tutaj zastosowania.

    > Wytłumacz może nam wszystkim po co ci tworzyć coś takiego jak "wirtualny
    > plik" w swoim "wirtualnym systemie plikow"? Co ty budujesz symulator dysku?

    Napisałem to kilka razy. Napiszę ponownie: aby utrzymać spójnośc danych.
    Na ten przykład wiele programów pakuje swoje małe pliczki do jednego
    ZIPa czy tar.gz, zmienia mu nazwę i masz .foo.

    To ja chce wiecej. Chce móc na tym pracować, a nie tylko używać jako
    storage.

    > Pojecia "Format pliku" a "Filesystem" to są 2 różne pojęcia zrozum to.

    W tym przypadku niestety nie.

    Polecam konsultację z mount -o loop pod Linuxem, może zauważysz, że
    *plik* mozna traktować jako nośnik filesystemu. Jego "format" staje się
    wtedy filesystemem wprost.

    > Jakbyś chwile pomyślał to byś się zastanowił i napisał nam wszystkim
    > czego ty tak naprawdę potrzebujesz. Bo Filesystem to
    > - Katalogi

    Zbędne.

    > - pliki

    Tak.

    > - uprawnienia

    Zbędne.

    > - dodawanie/usuwanie pliku/katalogu

    Tak, bez katalogu.

    > itd

    Niestety w itd znajduje się mięsko. O ile powyższe punkty mogę sobie
    napisać, to zapominasz o:
    1) wielodostępie (a tym samym blokowaniu). Z watków (łatwe) i procesów
    (łomatko!)
    2) trim, aby nie puchło bez powodu
    3) garbage collecting aby nie puchło bez powodu
    4) kronikowaniu

    Innymi słowy internesuje mnie to "itd". Przykładowo, synchronizacja
    międzyprocesowa jest do ogarnięcia, ale idę o zaklad że zrobię to
    niewydajnie.

    > PS. Poszukaj w necie swego czasu byl dostępny opis FiieSystem Fat16 i
    > może wtedy zrozumiesz różnice między formatem pliku a filesystem

    Nie przypuszczam aby FAT obsługiwał poprawnie trim i GC. I nie wiem czy
    można go używać bez licencji (ktoś wie czy MS jeszcze grozi paluszkiem?).