-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!news.task.gda.pl!new
s.mm.pl!.POSTED!not-for-mail
From: PeJot <P...@m...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Przenoszenie ciepła przez wał
Date: Sat, 14 Dec 2013 16:03:31 +0100
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 40
Message-ID: <l8hs05$mp8$1@news.mm.pl>
References: <l8e7ch$c6t$1@news.mm.pl>
<9...@g...com>
<l8fn2r$sa9$1@news.mm.pl>
<9...@g...com>
<l8h1e5$dk9$1@news.mm.pl>
<a...@g...com>
NNTP-Posting-Host: host-89-230-83-194.rzeszow.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1387033413 23336 89.230.83.194 (14 Dec 2013 15:03:33 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 14 Dec 2013 15:03:33 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.2.0
In-Reply-To: <a...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:32797
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-12-14 14:17, WM pisze:
> Czy zdajesz sobie sprawe z tego jak duza potrzebujesz powierzchnie
> wymiany ciepla przy takim chlodzeniu powietrznym?
>
> Przy zwyklym oszacowaniu, mozesz skorzystac w z tej strony:
> http://www.engineeringtoolbox.com/convective-heat-tr
ansfer-d_430.html
>
>
> Nie podajesz wszystkich parametrow, wiec musze zgadywac.
> Liczmy, ze masz do rozproszenia nie wiecej niz 400W energii, przy roznicy
temperatury 30C.
W hamulec (proszkowy) pompuję 100, maks. 200 W mocy, z czego szacunkowo
1/4 ucieka napędzającym wałem, reszta przez sam ożebrowany hamulec.
>
> Przy przeplywie powietrza 20m/s (w tablicy h= 35W/m2K) i roznicy temperatury 30C
musisz miec powierzchnie wymiany ciepla:
>
> S= 400/(35*30) = 0,38 m^2
>
> Moze lepiej zastosowac metode chlodzenia podpatrzona w tarczach hamulcowych?
Konstrukcji hamulca nie zmienię, bo to część katalogowa. Musiałbym
zastosować następny większy model z typoszeregu. Niestety im większy
hamulec, tym gorsza dynamika. Czyli trzeba się zastanowić nad sztucznym
chłodzeniem. Działam na żywym, działającym obiekcie, mogę
eksperymentować. Chociaż przy moich parametrach, z tego co podajesz to i
2 tarcze fi 100 zrobiło by robotę i to bezobsługowo.
Albo inaczej - czy zmniejszenie średnicy stalowego wału na długości ok.
100mm ograniczy mi ucieczkę ciepła przez niego ? Wał musi przenieść
swoje 20 Nm bez problemów.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.13 16:47 Irek N.
- 14.12.13 17:04 Robert Wańkowski
- 14.12.13 17:20 WM
- 14.12.13 17:26 cef
- 14.12.13 18:07 PeJot
- 14.12.13 18:11 PeJot
- 14.12.13 18:25 PeJot
- 14.12.13 18:23 Irek N.
- 14.12.13 18:22 PeJot
- 14.12.13 18:37 PeJot
- 14.12.13 18:46 J.F.
- 14.12.13 19:02 Irek N.
- 14.12.13 19:25 WM
- 14.12.13 19:40 J.F.
- 14.12.13 19:56 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław