    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przy okazji obwodnicy Zamościa
    Date: Wed, 27 Mar 2024 17:39:52 +0100
    <utsg70$oav$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <utsjeu$s2u$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <utso3u$n4$1$Akarm@news.chmurka.net>
    <uttlfd$tkb$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <utuutd$voi$1$Akarm@news.chmurka.net>
    <uu09tr$8j7$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <uu146n$un7$1$Akarm@news.chmurka.net>

    W dniu 27.03.2024 o 13:41, Akarm pisze:

    > Niektórzy usiłują dorabiać jakieś dziwne swoje teorie do tak prostej
    > zasady, jak stosowanie się do sygnalizacji świetlnej.
    > Jakiś czas temu spotkałem się tutaj nawet z niezwykle inteligentną
    > opinią, że skrzyżowanie Barskiej z Grójecką jest niewłaściwe, bo nie ma
    > na nim sygnalizatorów, a na Grójeckiej przy kościele są.

    I wydaje mi się że ma rację - _zdaje_ mi się, że rozporządzenie wymaga
    żeby w przypadku skrzyżowania o ruchu kierowanym przy pomocy świateł
    wszytkie wloty były "osłanianie" sygnalizacją. Sprawdziłem - mam racje

    "Stosując sygnalizację na skrzyżowaniu, należy objąć nią wszystkie grupy
    uczestników ruchu i wszystkie strumienie ruchu poruszające się po jezdni
    lub torowisku oraz je przekraczające. Nie pozostawia się jakiegokolwiek
    wlotu, pasa lub strumienia ruchu w obszarze skrzyżowania bez sygnalizacji."

    > Wybitny
    > intelektualista dowodził, że światła przy kościele odnoszą się również
    > do pobliskiego skrzyżowania z Barską. :D

    Bo powinny się odnosić. Kiedyś tak wolno było stawiać (nie na wszystkich
    wlotach skrzyżowania) obecnie już z tego co wiem nie i powinny zostać
    przebudowane (był jakiś termin, ale minął już chyba z dekadę temu).
    Cytata dostałeś wyżej - więc byłbym ostrożny w wyzywaniem d wybitnych
    intelektualisów.

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    190002311/O/D20192311-c2.pdf

    Punkt 5.1

    Ze względu na przeznaczenie sygnalizacji wyróżnia się następujące ich
    rodzaje:
    - sygnalizacja na skrzyżowaniu,
    - sygnalizacja ostrzegawcza,
    - sygnalizacja na przejazdach tramwajowych,
    - sygnalizacja określająca sposób korzystania z pasa ruchu,
    - sygnalizacja dla ruchu wahadłowego,
    - sygnalizacja w miejscu wyjazdu pojazdów uprzywilejowanych,
    - sygnalizacja przy wjazdach na ruchome mosty i promy,
    - sygnalizacja na przejazdach kolejowych,
    - sygnalizacja dla pieszych i rowerzystów,
    - sygnalizacja dla kierujących tramwajami,
    - sygnalizacja dla kierujących autobusami

    Które przeznaczenie według ciebie spełnia wymieniona przez ciebie
    sygnalizacja i jak ma to stwierdzić kierowca jadący grójecką? Jest
    skrzyżowanie, jest sygnalizator więc odnosi się do skrzyżowana -
    przecież nie będziesz wymagał od niego żeby zapoznał się z projektem
    gdzie projektant bez wyobraźni coś niezgodnego z rozporządzeniem napisał
    czy narysował.

    Na upartego można by się odnieść do tego:

    Wyżej wymienione sygnalizacje mogą być stosowane na:
    - skrzyżowaniach i odcinkach dróg,
    - _przejściach_dla_pieszych_,
    - przejazdach dla rowerzystów

    I uznać że nie dotyczy skrzyżowania tylko przejścia dla pieszych, ale to
    błędny projekt, bo skąd ma o tym wiedzieć kierowca?

    > https://maps.app.goo.gl/BD1J1GVd7DPQFB3v5

    Zadaj sobie pytanie co by było gdyby pierwszeństwo było na odwrót:P

    > HGW skąd u niektórych takie dziwne przekonanie, że światła oznaczają
    > zezwolenie lub zakaz wjazdu na jakieś skrzyżowanie,

    Być może coś ma z tym wspólnego sformułowanie "skrzyżowanie o ruchu
    kierowanym"

    > znajdujące się
    > czasem nawet w sporej odległości od sygnalizatorów? Nie! To dotyczy
    > tylko sygnalizatorów, tylko wjazdu za sygnalizator.

    Hmmm. A jak masz zielone i znak ustąp pierwszeństwa, to stoisz i
    ustępujesz tym co mają czerwone?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!