  • Data: 2021-02-08 22:41:31
    Temat: Re: Przydźwięk przy nadawaniu (transceiver UHF)
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > To jest cholernie niejasne. Jak coś się przedostaje z anteny skoro jej
    > nie ma bo jest szt. obciążenie? I jakie przewody zasilające? I
    > przysuwanie czego do czego? Ty może wiesz ale ja nie.

    Najpierw testowałem na prawdziwej antenie, podłączonej kablem RG-58 (i
    stąd to nagranie, kolega parę km dalej nagrał). Potem, na biurku, badając
    wyjście toru m.cz., na sztucznym obciążeniu (rezystorze) włożonym w
    gniazdo antenowe. Z tyłu radia oprócz gniazda antenowego wychodzą także
    dwa grube przewody, które zasilają radio. Przybliżanie ich do rezystora,
    włożonego do gniazda antenowego, zwiększało przydźwięk, a oddalanie
    zmniejszało.

    --
    Jesteśmy bardzo biedni. Żona musiała sprzedać nerkę żebyśmy mieli co
    jeść w Boże Narodzenie. Jak tak dalej pójdzie będę musiał zrezygnować z