    From: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Pytanie laika
    Date: Mon, 11 Apr 2011 20:25:47 +0200

    W artykule b...@n...pl napisał(a):

    > Jeśli w nowym miejscu masz też inny adres, co jest korzystne w takim
    > przypadku:
    >
    > 1. Konfigurujesz nowy hosting pod swoją domenę.
    > 2. Wyłączasz na chwilę, żeby przegrać dane.
    > 3. Na starym hostingu dajesz przekierowanie na nowy hosting.
    > 4. Zmieniasz strefę.
    >
    > Problem gdy strona jest dynamiczna i np trzeba przegrać 3GB danych. To
    > musi chwilę trwać.

    rsync sprawę ogarnie. Tylko to wszystko porady dla kogoś kto ma trochę
    więcej niż hosting. Obawiam się, że wątkotwórca ma dostęp do czegoś ala
    webmin+ftp i guzik ma z tych wszystkich elastycznych usprawnień.

    Nawet spory, dynamiczny serwis można przerzucić z praktycznie
    pomijalnym downtimem pod warunkiem, że ma się roota w obu
    lokalizacjach. No i pasi też aktualny serwer mieć dostępny przez kilka dni
    po migracji. Z mojego doświadczenia to mimo ustawienia TTL na minutę
    jeszcze po 2-3 dniach trafiają hity na starą lokalizację, więc warto je
    przekierować via jakiś rinetd czy inne haproxy.

    pozdr,
    fEnIo
    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland