  • Data: 2009-08-05 22:59:32
    Temat: Re: Radio w urządzeniach mobilnych
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Atlantis napisał:
    > Coraz częściej producenci rozmaitych telefonów komórkowych, odtwarzaczy
    > multimedialnych, palmfonów itp. dodają bardzo miły "gadżet" w postaci
    > funkcji radia FM. Zastanawia mnie jednak jak to jest zrobione od strony
    > technicznej. Po pierwsze jest to jakieś analogowe radio (w postaci
    > osobnego układu lub zintegrowane z czymś innym) czy też jakieś SDR i
    > zdecydowaną część pracy programowo odwala procesor urządzenia?

    Obecnie sporą część roboty w takim radiiu FM odwala się cyfrowo. Parę
    scalaków tego typu w życiu rozebrałem i wiem co w środku siedzi - na
    ogół syntezer na kilka GHz, dalej dzielnik do częstotliwości odbieranej,
    wzmacniacz w.cz i jazda na mieszacz kwadraturowy. Dalej dwa kanały w
    kwadraturze idą przez dwa wzmacniacze, trafiają na dwa przetworniki
    analogowo - cyfrowe a resztą zajmuje się wbudowany w układ DSP. Na
    koniec przetworniki cyfrowo - analogowe robią z tego dwa kanały audio.
    Jednym słowem do ADC jest to homodyna kwadraturowa.

    --
    Darek