    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Re: Przydzwiek na ekranie oscyloskopu
    Date: Mon, 26 Oct 2009 19:57:27 +0100

    On Mon, 26 Oct 2009 16:04:49 +0100, "hmj" <k...@p...of.pl>
    wrote:

    >Najpierw kabelek masy sondy dołączam do masy urządzenia w specjalnie
    >udostępnionym punkcie masy (co zresztą jest bez znaczenia, bo efekt
    >występuje w każdym dowolnym innym punkcie masy urządzenia). Potem dokładnie
    >do tego punktu przyłączenia dotykam grotem sondy i... mam szumy.
    >hmj

    Zakłócenia mogą indukować się w wyniku zmian strumienia magnetycznego
    wewnątrz powierzchni zakreślonej przez grot sondy, kabelek masy sondy
    i połączenie punktu który dotykasz sondą w Twoim urządzeniu z punktem
    masy do którego przypięty jest krokodylek. Ułóż kabelek tak, aby ta
    powierzchnia była jak najmniejsza.
    Pomóc może też uziemienie samego siebie np. opaską antystatyczną lub
    przez przyzwoity, wysokonapięciowy opornik 1M. Nigdy drutem!

    Pozdrawiam,
    Paweł