    Subject: Re: Reakcja łańcuchowa
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Date: Thu, 29 Jul 2021 10:30:13 +0200

    > To, że się popaliło o czym dalej, to przebolałem.
    > Ale jaka była przyczyna?
    >
    > Włączam do gniazda z bolcem (bolec w gnieździe połączony z N) wtyczkę od
    > drukarki 3D.
    > Drukarka ma zasilacz
    >
    > https://imgur.com/z6qgN8A
    >
    > zasilacz był wyłączony wyłącznikiem. Widać go na zdjęciu. Odcina tylko
    > jedną linię. Na tylko jedno wyjście 24V.
    >
    > Wkładając wtyczkę do gniazda wywaliło zabezpieczenie w domu. Uprzednio
    > było widać błysk z płytki wyświetlacza.
    >
    > https://imgur.com/Uno6NeT
    >

    > Wypaliło ten zaznaczony pad na płytce wyświetlacza.

> [...]

    Pewnie masz zupełnie inny problem. Teraz udam że wiem co się stało.

    Komputer jest wprawdzie na tej samej fazie, ale w innym gniazdku.
    Gniazdka masz tak podłączone, że przewód zerowy wchodzi na kontakt
    roboczy, a potem jest zworka do bolca. Alternatywa jest taka, że masz
    gniazdka w łańcuchu w taki sposób, że zero wchodzi na bolec, potem na
    kontakt roboczy i z niego idzie na następny bolec. Albo jakoś tak.
    Wtykając wtyczkę do niepewnego gniazda rozłączyłeś połączenie między
    bolcami obu gniazd, co spowodowało, że między bolcami pojawiło się
    całkiem fajne napięcie, którego kabel USB nie wyzerował. Gdzieś tu bym
    szukał przyczyny, a nie w elektronice. I to jest bardzo dobry powód żeby
    przy okazji pojawienia się czegoś więcej niż jednego komputera zrobić
    porządną instalację, albo przynajmniej zadbać żeby wszystko, co ze sobą
    połączone, było zasilane z jednego gniazdka.
    Jeszcze raz powtarzam - tyle mi powiedziała szklana kula.

    Pozdrawiam

    DD