  • Data: 2021-07-29 13:25:49
    Temat: Re: Reakcja łańcuchowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:sdtvc9$k8e$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    >W kuchni mam fazę na żółto-zielonym doprowadzonym do żyrandola. Przez
    >ileś lat mieliśmy lampę drewnianą i nie było gdzie go podłączyć. Jak
    >zmieniliśmy na metalową to ją 'uziemiłem'. Jak po roku, czy dwu
    >wymieniałem przepaloną żarówkę to chwytanie za lampę delikatnie
    >'mrowiło'.
    >Ja tę lampę łapałem mocno ręką aby drugą dokręcić żarówkę. Mrowienie
    >było tak delikatne, że dopiero po 3..5 wymian żarówek przyszło mi do
    >głowy, że to może być pełna faza.
    >Jak już na to wpadłem i sprawdziłem, że lampa jest na fazie to nie
> [...]

    Przy wylaczniku zapewne, albo w puszce nad nim.

    Taki byl kiedys zwyczaj, gdy chialo sie miec dwie rozne moce i
    podwojny wylacznik, a krajowy przemysl nie robil innych kabli.

    Tylko ... jesli masz pojedynczy wylacznik ... to moze ten kabelek
    nigdzie nie podlaczony?
    A mrowi, bo pojemnosciowe sprzezenie z drutem fazowym.

    J.