    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Reakcja łańcuchowa
    Date: Thu, 29 Jul 2021 12:19:56 +0200

    > Sprawdzając teraz kabel próbnikiem dzwonił mi na dwóch żyłach, myślałem,
    > że to jakiś kiepski kabel i elktroniczny próbnik zbyt czuły. Nie
    > dowierzając lekko musnąłem bolec ręką, I nic nie poczułem. A próbnik z
    > taką samą intensywnością wskazuje fazę na bolcu dziurze.
    > Rozkręciłem gniazdo i faktycznie L z N zmostkowane.
    > Zabrakło mi odwagi, aby powtórnie dotknąć bolca.

    Napisałem 'swoje', a potem znalazłem, że pytanie już nieaktualne.

    W Twojej pierwszej wypowiedzi zabrakło chyba informacji, że w takiej
    konfiguracji (do tych gniazdek) włączałeś to po raz pierwszy.

    W kuchni mam fazę na żółto-zielonym doprowadzonym do żyrandola. Przez
    ileś lat mieliśmy lampę drewnianą i nie było gdzie go podłączyć. Jak
    zmieniliśmy na metalową to ją 'uziemiłem'. Jak po roku, czy dwu
    wymieniałem przepaloną żarówkę to chwytanie za lampę delikatnie 'mrowiło'.
    Ja tę lampę łapałem mocno ręką aby drugą dokręcić żarówkę. Mrowienie
    było tak delikatne, że dopiero po 3..5 wymian żarówek przyszło mi do
    głowy, że to może być pełna faza.
    Jak już na to wpadłem i sprawdziłem, że lampa jest na fazie to nie
    powstrzymało mnie to od dotknięcia jej jeszcze kilka razy aby zapamiętać
    jak to 'się czuje'. To, czy wiem, czy nie wiem jak jest podłączone ma
    znikomy wpływ na odczucia.
    Niestety nie wiem gdzie jest drugi koniec tego kabla.
    P.G.