    Date: Sun, 22 Jan 2023 20:42:05 +0100
    Subject: Re: Required 9V, available 3.8V
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2023-01-22 o 18:38, Yerine Ictimai pisze:

    > Az zrobie eksperyment. Jak dotad mam!,va non stop powerbank
    > podlaczony do ladowarki z jednej strony, a do odbiornikow pradu z
    > drugiej strony, telefonu i 2 lampek. I caly czas to dziala, nie
    > zwracam na to uwagi, a prad wlaczaja i wylaczaja kiedy
    > chca

    To dbaj o niego.
    Ja mam parę, fakt, że tanich i już dosć starych, i tam albo ładowanie
    akumulatorów, albo rozładowanie. Może w tych porządniejszych jest
    inaczej i mają dwie przetwornice. Tak czy inaczej nie spodziewałbym się
    tam mniej niż 4.5V.
    Tu masz taki przykładowy układ do powerbanków
    https://www.mouser.pl/datasheet/2/277/MP2690-2945773
    .pdf

    > znamionowe zasilanie rutera ma nap 9V

    Każde urządzenie ma jakiś zakres akceptowalnych napięć. Po prostu układy
    zasilające poprawnie działają w jakimś zakresie. Ba, są nawet takie,
    któe poprawnie działają niezależnie od tego czy podasz AC czy DC, tylko
    w jakimś zakresie. Są np płytki opisane że powinny być zasilane z 5V, a
    dzialają poprawnie z 3V.
    5V jest im potrzebne tylko jeżeli podłacza się coś do portu USB.
    Ja robię np urządzenie, które ma podany zakres napięć do 14V, ale tylko
    dlatego, że tak mają typowe peryferia, które są tam podłączane.
    Faktycznie można by mu podać ponad 30V i byłoby OK. A minimalne podawane
    jest 10.8V, a bez peryferiów działa od jakichś 7V, a nawet mniej.
    Nominalne ma 12V, chociaż faktycznie te 12V to jest 13.8V
    No takie tam są różne smaczki.

    Pozdrawiam

    DD