  • Data: 2023-01-23 15:53:21
    Temat: Re: Required 9V, available 3.8V
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello alojzy,

    > PL importer daje schematy do swoich produktów?
    > I co Ci wyszło? 20Ah czy 30Ah? Tym co mierzyli zwykle wychodziło
    > coś w okolicach 15-20Ah.
    > Toć to projekt amatorski, a nie schemat z zapodanego pałerbanku.
    > TP4058 obniżająca z 5V na 4,2V.
    > cyt.
    > Programowalny prąd ładowania do 600mA
    > Druga XL6009 jest podwyższająca, piszą że min. Vin 5V, a ogniwo nie daje 5V.
    > Możemy mieć zagadnie czy podwyższy z 3,2-4,1 na 5V. Raczej wątpliwe.

    Dlaczego? Producent podaje zalecany zakres pracy przy pełnym prądzie
    wyjściowym klucza. Przetwornica może startować niżej, niestety - brak
    tych danych.

    Dla przykładu, step-down na LM2675 ma podany:
    Supply Voltage 6.5V to 40V
    A wersja 3.3V startuje od napięcia 3.7-3.8V dając prąd 0.3A, przy 4V
    już pełen prąd. Sprawdzałem osobiście - LM2675-ADJ obciążony diodą LED
    700mA, wyłącza się całkowicie dopiero przy 3.6V, przy 4.2V daje 700 mA
    dając na wyjściu 3.8V (3.45V dla LED + 0.35V dla rezystora sprzężenia
    zwrotnego). Idealny do zasilania 3W LEDa z 4 akumulatorków
    NiMH - rozładuje do końca i nie zniszczy.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic614543.html#3
    178309

    --
    Best regards,