  • 11. Data: 2023-01-23 09:39:13
    Temat: Re: Required 9V, available 3.8V
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zasilacz buforowy?

    -----
    > Po co komu zeby jednoczesnie ladowac powerbank i jednoczesnie pobierac z niego
    prad?

  • 12. Data: 2023-01-23 10:55:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 Jan 2023 15:59:00 +0100 (GMT+01:00), Yerine Ictimai wrote:

    > Juz bylo tu mowione ze w powerbank sa ogniwa litowe ktore maja 3.8V
    >
    > Ale standardem USB jest 5V wiec wiekszosc odbiornikow pradu z usb
    > tak zaprojektowano zeby radzic sobie z obnizonym
    > napieciem

    A gdzie tam.
    Powerbank ma przetwornice i podnosi napiecie do 5V na USB, czy nawet
    ciut wiecej (zeby skompensowac spadek napiecia na kablu), albo jeszcze
    wiecej, jak USB-C.

    J.

  • 13. Data: 2023-01-23 15:12:01
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    LordBluzg(R)?? napisał(a):

    > Czytam dane producenta i schematy na dodatek posiadam miernik i potrafię
    > zmierzyć :]

    PL importer daje schematy do swoich produktów?

    I co Ci wyszło? 20Ah czy 30Ah? Tym co mierzyli zwykle wychodziło
    coś w okolicach 15-20Ah.

    > np: https://i.pinimg.com/564x/04/64/80/0464807681da032c6
    c168819d51d85dc.jpg

    Toć to projekt amatorski, a nie schemat z zapodanego pałerbanku.
    TP4058 obniżająca z 5V na 4,2V.
    cyt.
    Programowalny prąd ładowania do 600mA

    Druga XL6009 jest podwyższająca, piszą że min. Vin 5V, a ogniwo nie daje 5V.
    Możemy mieć zagadnie czy podwyższy z 3,2-4,1 na 5V. Raczej wątpliwe.

  • 14. Data: 2023-01-23 15:23:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.01.2023 o 15:12, alojzy nieborak pisze:

    > PL importer daje schematy do swoich produktów?

    A umiesz zmierzyć miernikiem?

    > I co Ci wyszło? 20Ah czy 30Ah? Tym co mierzyli zwykle wychodziło
    > coś w okolicach 15-20Ah.

    Różnie wychodzi w zależności od "dobroci" akumulatorów. Na dodatek,
    padają dosyć szybko. Średnia sprawność przetwornic to 80-93% w
    zależności od producenta.

    > Toć to projekt amatorski, a nie schemat z zapodanego pałerbanku.
    > TP4058 obniżająca z 5V na 4,2V.

    Widzisz tam "np:" czy nie widzisz?
> [...]
    >
    > Druga XL6009 jest podwyższająca, piszą że min. Vin 5V, a ogniwo nie daje 5V.
    > Możemy mieć zagadnie czy podwyższy z 3,2-4,1 na 5V. Raczej wątpliwe.

    Standard USB wymaga standardowego napięcia dla USB i od tego się zaczyna
    rozmowę o PB.

    Skoro bredzisz i masz wątpliwości, widać nie miałeś tego na pomiarach i
    piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia, jak zwykle :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 15. Data: 2023-01-23 15:53:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello alojzy,

> [...]
    > Druga XL6009 jest podwyższająca, piszą że min. Vin 5V, a ogniwo nie daje 5V.
    > Możemy mieć zagadnie czy podwyższy z 3,2-4,1 na 5V. Raczej wątpliwe.

    Dlaczego? Producent podaje zalecany zakres pracy przy pełnym prądzie
    wyjściowym klucza. Przetwornica może startować niżej, niestety - brak
    tych danych.

    Dla przykładu, step-down na LM2675 ma podany:
    Supply Voltage 6.5V to 40V
    A wersja 3.3V startuje od napięcia 3.7-3.8V dając prąd 0.3A, przy 4V
    już pełen prąd. Sprawdzałem osobiście - LM2675-ADJ obciążony diodą LED
    700mA, wyłącza się całkowicie dopiero przy 3.6V, przy 4.2V daje 700 mA
    dając na wyjściu 3.8V (3.45V dla LED + 0.35V dla rezystora sprzężenia
    zwrotnego). Idealny do zasilania 3W LEDa z 4 akumulatorków
    NiMH - rozładuje do końca i nie zniszczy.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic614543.html#3
    178309

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2023-01-23 19:17:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tqjivl$357a5$1@dont-email.me>

    > Juz bylo tu mowione ze w powerbank sa ogniwa litowe ktore maja 3.8V
    >
    > Ale standardem USB jest 5V wiec wiekszosc odbiornikow pradu z usb
    > tak zaprojektowano zeby radzic sobie z obnizonym
    > napieciem

    herezja

    skąd ty to wziąłeś? chyba z Elektrody co? :)

    "wiekszosc odbiornikow pradu z usb tak zaprojektowano
    zeby radzic sobie z obnizonym napieciem"

    Jeszcze może końce ogniwa są podłączone do gniazda usb?

    --
    drobne programy

    https://www.irfanview.com https://vivaldi.com
    https://www.faststone.org https://www.veracrypt.fr

  • 17. Data: 2023-01-23 19:27:48
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.01.2023 o 19:17, PiteR pisze:

> [...]
    > zeby radzic sobie z obnizonym napieciem"
    >
    > Jeszcze może końce ogniwa są podłączone do gniazda usb?

    No, według niego, bezpśrednio :D > Nodobra, przez diodę szotkiego, żeby
    się czasem nie ładowały z odbiornika :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 18. Data: 2023-01-23 23:16:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.01.2023 o 23:02, Yerine Ictimai pisze:
    > Poprosze o wiecej informacji, zeby wiedziec jak z tej mozliwosci
    > skorzystac?

    Ależe, traktujesz grupę jak darmową restaurację i ma ktoś na tacy podać?
    Gugla zamkli? :)

    Se poszukaj. Jest sporo na ten temat. Dotąd nawet nie przeczytałeś
    podstawowej instrukcji PB czy danych producenta. Ciągle się ekscytujesz
    "jakaż to fajna informacja"... w przedziale kilkugodzinnym (bo tak
    czytasz/odpowiadasz) ale generalnie te informacje można znaleźć w ciągu
    ku kilku minut. Masz wchuj czasu i jeszcze wymagasz tego czasu od innych?
    Pojebało? Nakarm się najpierw wiadomościami wchuj a później przyjdź
    rozkminiać problemy na grupie. Jak dotąd próbujesz zmusić innych żeby
    robili to wszystko za ciebie.

    PLONK WARNING.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 19. Data: 2023-01-23 23:31:03
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.01.2023 o 23:23, Yerine Ictimai pisze:

    > Przepraszam ale wlasnie znajduje sie w trudnej sytuacji i
    > potrzebuje tej informacji bardzo pilnie!

    To nie kłam na początku :>

    Kup sobie kabelek USB i do tego przetwornicę STEP UP 4A i podłącz to
    razem do laptopa i PowerBanku, ustalając najpierw odpowiednie napięcie
    (miernik potrzebny). Generalnie ja bym kupił przetwornicę z 12V i
    zasilał to z porządnego aku a nie z PB.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 20. Data: 2023-01-24 00:12:09
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2023 o 00:02, Yerine Ictimai pisze:

    > Gdzie widzisz klamstwo jakies?

    Bo zatajasz, ze nie masz nawet 10% wiedzy w temacie:] ale wyskakujesz
    "jak to możliwe" :)

    > Przetwornice z 12V mam nawet, wlasnie specjalnie kupiona dla tego celu.
    >
    > Ale widze ze akumulatory samochodowe sa wrazliwe na pelne
    > rozladowanie, co w tych warunkach moze stac sie czesta
    > sytuacja.
    > A dla powerbank'ow pelne rozladowanie to norma.

    To sobie kup moduł za 30zł, który nad tym czuwa, Może to być nawet
    "solar charger" który będzie czuwał nad ładowaniem aku (PWM) i
    odłączaniem przy zbyt niskim napięciu.

    > W sumie sie waham jak lepiej zrobic. Czy kupic porzadny
    > akumulator samochodowy, czy pare porzadnych powerbank'ow

    Lepiej aku gel. Drozszy ale długowieczny.

    > Posiadanie kilku powerbankow moze sie wydac wygodniejsze, bo i
    > latwiej je przenosic, mozna stosowac do innych rzeczy ad hoc
    > itp.

    No fakt, lżejsze ale przelicz pojemność na ciężar/cena.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>