  • 21. Data: 2023-01-24 11:54:18
    Temat: Re: Required 9V, available 3.8V
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2023 o 11:43, Yerine Ictimai pisze:

    > Przetwornice mam z aku 12V na regulowany zakres napiec 10-30V
    >
    > Mam prostownik do akumulatpra z wyswietlaczem cyfrowym, moze
    > jakies pozyteczne info o stanie akumulatora bedzie
    > wyswietlal?
    >
    > Teraz pytanie jak to polaczyc zeby pelnilo role swoistego UPS?
    >
    > Po prostu prostownik rownolegle z aku i przetwornica?
    >
    > Czy trzeba pokombinowac bardziej?

    To najlepsza opcja, generalnie stworzysz sobie UPS ale taki "DiY".
    Przydałaby się jednak lepsza kontrola stanu naładowania akumulatora,
    żeby go nie przeładować ani nie rozładować za mocno. W sumie to
    najlepiej kupić cały UPS, który ma odpowiednie zabezpieczenia dla
    akumulatora bo do tego został stworzony ale można kombinować z
    dodatkowymi modułami, które są na Allegro. Inna sprawa, to jeśli masz
    możliwość pozyskania starego UPS (jest tego sporo) to poszedłbym tą
    drogą, bo wtedy akumulator wytrzyma dłużej.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 22. Data: 2023-01-24 15:08:25
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    [...]
    > No fakt, lżejsze ale przelicz pojemność na ciężar/cena.

    Przeliczać trzeba energię. Przeliczanie pojemności nic nie daje.
    Do wątkotwórcy: hasło brzmi "Power Delivery".

    P.P.

  • 23. Data: 2023-01-24 15:10:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2023 o 14:55, Yerine Ictimai pisze:

    > Ale to tylko laptop przeciez a nie ciezarowka ;)

    Ciężarówka korzysta z akumulatora tylko przez 1 minutę. Potem działa
    alternator, więc źle myślisz :)

    > A prostownik kupiony nowiutki w Juli mies temu, z wyswietlaczem i
    > bajerkami nie kontroluje tego?

    Wcześniej tego nie napisałeś, nie podałeś modelu prostownika a ja
    szklanej kuli nie mam, żeby sobie powróżyć, co tam masz. Ten
    "prostownik" nie kontroluje rozładowania, kontroluje ładowanie.

    > Krotko mowiac, aku ma 60Ah czyli 720Wh
    > Laptop max zuzywa jakies 2A * 20V = 40W
    >
    > Czyli 18h pracy
    >
    > Ale w praktyce sa przerwy z pradem 8h i 2-3 razy dzennie wlaczaja
    > prad na 4h.
    >
    > Wiec prostownik ktory ma 4A moze doladowac w 4h o 192Wh
    >
    > Czyli min 5h pracy z laptopem.
    > Plus bateria w laptopie starcza na ogol na 3-4h
    >
    > Wiec bilans powinien byc dodatni

    Powinien, ale bywa różnie. Akumulatora nie można rozładować poniżej 11V
    a skuteczne jego ładowanie to ok 8-10h. Ale opcja w takim połączeniu jak
    najbardziej będzie działać.

    Inna sprawa, to w laptopie można ustawić czasy, kiedy idzie w uśpienie.
    Nie liczę, że będzie cały czas pobierał max energii przez 18h.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 24. Data: 2023-01-24 15:19:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2023 o 15:08, Paweł Pawłowicz pisze:

    > [...]
    >
    > Przeliczać trzeba energię. Przeliczanie pojemności nic nie daje.
    > Do wątkotwórcy: hasło brzmi "Power Delivery".

    Ja bym to ujął jako "gęstość/cena" generalnie z mojej wypowiedzi:)
    OK, liczy się szybkość ładowania ale tutaj przede wszystkim cena też ma
    swój udział bo dużej pojemności aku będzie tani ale wolny a szybki aku
    będzie kilkukrotnie droższy.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 25. Data: 2023-01-24 19:50:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2023 o 17:28, Yerine Ictimai pisze:
    [...]
    > Podczas ladowania pokazuje wart napiecia, np teraz 12.7 z
    > podlaczonym laptopem do zasilacza przez konwerter z
    > aku.
    > Jak odlacze laptop to podskakuje do 12.8V
    >
    > BTW sa 2 tryby ladowania
    > 12 STD
    > oraz
    > 12 AGM
    >
    > Wiesz moze co znacza te skroty?

    Każdy w przedszkolu wie, łącznie z google. Wpisz a się przekonasz :) To
    rodzaj/typ akumulatora. Dziwi mnie, że pytasz o to na grupie, zamiast
    najpierw sprawdzić samemu. Muszę wtedy odpisać a ktoś to już dawno
    zrobił, czyli marnujemy czas.

    > Rozumiem ze jak podlaczam po dluzszym rozladowywaniu to w
    > pierwszej chwili pokazuje wart nap ktora bezpostednio wskazuje na
    > stan rozladowania?
    >
    > Jakby miec jeszcze jakis woltomierz ktory by pokazywal w trakcie
    > rozladowywania wart nap to mozna by wiedziec kiedy odpuscic sobie
    > korzystanie z niego i czekac az wlacza prad w sieci
    > energetyczbej...

    Jeśli nie odłączysz tego prostownika, to przy braku napięcia z sieci,
    powinien pokazywać napięcie. Jesli jeszcze tego nie sprawdziłeś, to na
    co czekasz? Pisałeś wcześniej że ma woltomierz. Nie podałeś modelu więc
    nadal piszemy o niczym :>

    Prostownik np: 'Biedronka' tak własnie działa:

    https://allegro.pl/oferta/prostownik-z-mikroprocesor
    em-gt-max-4a-13148224547
    [...]
    > Czyli dobrze by miec woltomierz ktory caly czas pokazuje wart
    > napiecia i w razie kiedy obniza sie ponizej 12V to np.
    > zahibernowac lapka?

    Można. Ja bym jednak ustawił w kompie, że jeśli nie korzystam to po
    20min usypia a po 1h hibernuje.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 26. Data: 2023-01-24 20:22:01
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2023 o 17:28, Yerine Ictimai pisze:

> [...]

    No dobra, se znalazłem i doczytałem a Ty jeszcze chyba nie przeczytałeś
    instrukcji, zapraszam :)
    https://www.jula.pl/globalassets/catalog/productdocu
    ments/manual/021120_220908_se-no-pl-en-de-fi-fr-nl.p
    df

    Wskaźnik napięcia po odłączeniu 230V nie pokazuje napięcia akumulatora
    (str 13).

    Głupie to.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 27. Data: 2023-01-25 13:12:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-01-24 o 11:43, Yerine Ictimai pisze:

    > Przetwornice mam z aku 12V na regulowany zakres napiec 10-30V
    >
    > Mam prostownik do akumulatpra z wyswietlaczem cyfrowym, moze
    > jakies pozyteczne info o stanie akumulatora bedzie
    > wyswietlal?

    Biorąc pod uwagę scenariusz wyłączeń prądu i walające mi się w pracy
    akumulatorki 12V/7Ah wyjęte z UPS-ów, ale jeszcze w 50% sprawne
    zainwestowałem kilka miesięcy temu w:

    https://allegro.pl/oferta/ladowarka-akumulatorow-zel
    owych-12v-automat-11241061995

    https://allegro.pl/oferta/zasilacz-dc-ladowarka-samo
    chodowa-do-laptopa-18-5v-12062658276

    Do tego jeszcze gniazdka samochodowej zapaliczki w planie do podłączenia
    do akumulatorów.

    W tej ładowarce samochodowej wymieniłem kabelek na taki z pasującą do
    laptopa wtyczką i sprawdziłem (w samochodzie), że laptop się zasila.

    Na tym na razie przygotowania zakończyłem.
    P.G.