  • Data: 2019-09-23 18:08:15
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest 23 Sep 2019 14:41:16 GMT, Mateusz Viste pisze:
> [...]
    > wszystkie parametry dot. modeli pamięci to już w ogóle były poza moim
    > zasięgiem.
    > Opisuję tutaj oczywiście szczególny przypadek (mój),
    > nastolatka który w latach '90 dostał PC z trzeciej ręki, do tego kilka
    > dyskietek, i musi sobie radzić sam, bez dostępu do jakiejkolwiek
    > literatury czy kogokolwiek obeznanego w temacie. A doświadczenie miał...
    > z Atari 800XL, na podstawie manuali załączonych do sprzętu.
    > QBasic dało się ogarnąć mając wyłącznie dostęp do uruchomionego
    > qbasic.exe. Z Turbo C (czy nawet Turbo Pascalem) tak różowo nie było.

    Jednak sam przyznajesz, że BASIC-em miałeś wcześniej do czynienia, więc
    siłą rzeczy było łatwiej. Z Turbo C zacząłem przygodę zaopatrzony
    w żelazną pozycję: Język C autorstwa K&R w polskim wydaniu (do dziś
    zapomniałem oddać do biblioteki...). Z taką literaturą już można było
    poszaleć z kompilatorem. Ale bez żadnego wstępu rzeczywiście byłoby
    ciężko (choć pamiętam, że help jakiś był, ale może dotyczy to
    późniejszych wersji).

    Swoją drogą, naprawdę żadnej literatury, poza instrukcją obsługi od
    Atari? Były tam bodaj trzy listingi na krzyż, z błędami zresztą (piszę
    o wersji polskiej instrukcji). Ciężko się z niej było czegokolwiek
    nauczyć. Za to kursy w Bajtku lub Młodym Techniku (Roland Wacławek!)
    + analiza posiadanych programów pozwalała na jakieś opanowanie języka.

    > Ano właśnie - bo ta cała przyszłość powinna była się zatrzymać w 1994 :)
    > Potem to już tylko degeneracja.

    Starzejecie się. :) Mam sentyment, ale nie chciałbym technologicznego
    powrotu do tamtych czasów. Czasem myślę, że mogłoby się to wszystko
    potoczyć znacznie gorzej.

    k.