  • Data: 2019-09-23 18:14:43
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..
    On Mon, 23 Sep 2019 15:54:49 +0200, J.F. wrote:

    >Tak, teraz, po 30 latach się zgadzam. Ale wtedy - uruchomiłem tc.exe,
    >co dalej? Nie miałem pojęcia że program musi zaczynać się od main(),
    >że
    >aby wyświetlić hello world trzeba zrobić include <stdio.h>, a te

    Trzeba bylo kupic ksiazke, albo pojsc na wyklad.
    A w Basicu to wiedziales, ze nalezy wpisac
    10 PRINT ....
    ?

    >wszystkie parametry dot. modeli pamięci to już w ogóle były poza moim
    >zasięgiem.

    No, pomagalo jak sie znalo assemblera, ale tez w sumie bylo opisane w
    helpie ... tylko nie pamietam - prosto, prostacko, niezrozumiale ? :-)
    No i male programy dzialaly na na domyslnym modelu :-)

    >Opisuję tutaj oczywiście szczególny przypadek (mój),
    >nastolatka który w latach '90 dostał PC z trzeciej ręki, do tego
    >kilka
    >dyskietek, i musi sobie radzić sam, bez dostępu do jakiejkolwiek
    >literatury czy kogokolwiek obeznanego w temacie. A doświadczenie
    >miał...
    >z Atari 800XL, na podstawie manuali załączonych do sprzętu.

    to troche Basica znales, ale tez byly roznice.

    >QBasic dało się ogarnąć mając wyłącznie dostęp do uruchomionego
    >qbasic.exe. Z Turbo C (czy nawet Turbo Pascalem) tak różowo nie było.

    Nie pamietam .. nie bylo przykladow ?

    J.