eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRondoprostowacz z Radomia :P › Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: szerszen <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Date: Fri, 30 May 2014 09:19:07 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 61
    Message-ID: <2...@t...pl>
    References: <3...@m...org> <llvdce$old$1@node2.news.atman.pl>
    <llvg44$str$1@node1.news.atman.pl>
    <53839c96$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
    <lm0eh2$pp$1@usenet.news.interia.pl> <w...@m...org>
    <2...@t...pl>
    <Pine.WNT.4.64.1405270956330.2700@quad>
    <2...@t...pl>
    <129yydcxenhv0$.dlg@myjk.org>
    <2...@t...pl>
    <Pine.WNT.4.64.1405291254020.488@quad>
    NNTP-Posting-Host: 93.157.70.172
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1401434347 14216 93.157.70.172 (30 May 2014 07:19:07
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 30 May 2014 07:19:07 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Sylpheed 3.4.0beta8 (GTK+ 2.10.14; i686-pc-mingw32)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2534248
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 29 May 2014 13:32:29 +0200
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:



    > Właśnie wpadłeś w pułapkę zastawioną przez Myjka.
    > Przecież to jest jeden z "klasycznie spornych" przypadków, również na
    > zwykłym skrzyżowaniu:

    EEEE, nie?
    Problem z rondem jest taki, że nie jest to klasyczne skrzyżowanie, mowa oczywiście o
    prawdzimym rondzie, czyli takim, na którym odbywa się ruch okrężny, a nie ruch do
    okoła wyspy.
    Budowa ronda, wymalowane znaki poziome, jak i pionowe, odseparowują ruch odbywający
    się po rondzie, od tego dojazdowego. Jakby się nie kręcił i jak zaklinał
    rzeczywistość, rondo to zestaw kilku skrzyżowań T, gdzie samo rondo jest daszkiem.
    wjęc jak już wjedziesz na rondo, to tak jakbyś skręcił w prawo na skrzyżowaniu T. Nie
    ma tu co sobie życia komplikować, jesteś po prostu na tej samej drodze, masz te same
    prawa i obowiązki, mamło tego, będąc na łuku ronda jesteś już nie jako poza
    "skrzyżowaniem". Stąd moja propozycja o wyjaśnienie co będzie, jak odległości
    pomiędzy wjazdami będą miały nie naście metrów, tylko np 100. Bo to właśnie doskonale
    obrazuje sytuacje i kładzie na łopatki teorię Myjka.

    > Definicja ustąpienia pierwszeństwa?

    Tak.

    > Ale "moment skończenia" wjazdu pewnie pozostanie sporny.

    Ale to i tak nie zmienia postaci rzeczy. Przyczyną kolizji nie był manewr wjazdu na
    rondo, tylko zjazdu z niego. Zupełnie inny manewr, dokonywany przez innego kierowcę.

    Idąc takim tokim rozumowania, szczególnie z tą odległością 15 metrów o jakiej
    wspominałeś, wszelkie małe ronda osiedlowe byłyby rajem dla cwaniaków
    ubezpieczeniowych, bo praktycznie na każdym pierwszeństwo miałby ten zjeżdżający z
    wewnętrznego pasa. :)





    > Ergo, to nie jest tak, że z faktu bycia 'na swoim pasie'

    Ok, zgadzam się, ale z artykułów, również z tego pisanego przez kierowcę BMW nie
    wynika nic takiego. Obaj są zgodni co do miejsca gdzie nastąpiła kolizja i w jakis
    sposób, różnią się tylko w ocenie tego, czy migacz był, czy go nie było.

    Fakty są takie, nie nastąpiło wymuszenie podczas wjazdu na rondo, BMW do ostatniego
    momentu poruszało się po wewnętrznej i zaczęło skręcać przecinając zewnętrzną, nie
    była to zmiana pasa, a potem skręt, tylko zjazd przecinający pas.


    --
    pozdrawiam
    szerszen

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: