  • Data: 2020-10-17 03:55:06
    Temat: Re: Ryzen 7 1700 + ECC RAM
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-10-16, pioruns <w...@w...com> wrote:

    > Fajne narzędzie ten parchive, obczaję :) Przyda się do backupów może.
    >
    > Ale, Btrfs nie robi czegoś podobnego domyślnie? On porównuje zapisy na
    > obu dyskach w swoim "raid1" i patrzy, czy wszystkie pliki są poprawnie
    > zapisane. Robi to cały czas. Potrafi odtworzyć plik gdy dane zostaną
    > uszkodzone, a także pracować z jednym dyskiem z zdegradowanym raidem.
    > Nie zastąpi to danych nadmiarowych jak w WinRAR czy parchive, czy
    > macierzy RAID6, ale spójność danych trzyma.
    > Ma jednak trochę różnic od mdadm. Używam obydwu mdadm i btrfs w trybie
    > RAID1.

    Na pewno nie ma takiej programowalnej redundacji. Używam par2 od czasu jak
    bardzo dziwnie posypał mi się duży Raid5. Tzn. wszystko było na poziomie
    logicznym ok, ale pliki miały uszkodzenia.

    A wracając do btrfs, u mnie jest o tyle gorzej, że chodzi mi to w układzie
    data:single, metadata:raid1 na 5 fizycznych dyskach. Dla takiego układu nie
    mogę znaleźć odpowiedzi na pytanie, czy wypadnięcie jednego fizycznego
    urządzenia umożliwi odtworzenie plików (po dodaniu sprawnego urządzenia) z
    pozostałych. Wydawałoby się, że ten raid 1 dla meta data powinien mieć kopie
    na różnych fizycznych urządzeniach, więc odpowiedź powinna brzmieć - tak,
    ale jak góglam, to widzę odpowiedzi na nie.

    --
    Marcin