  • Data: 2020-10-17 06:06:17
    Temat: Re: Ryzen 7 1700 + ECC RAM
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-10-17, Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> wrote:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 17 Oct 2020 01:08:11 GMT

    > Nie mogę odgrzebać pdf-a od seagate, ale znalazłem coś, co się zgadza z tym, co
    pamiętam.
    > Tak jak mówiłem:
    >
    > http://www.users.on.net/~fzabkar/HDD/Seagate_SER_RRE
    R_HEC.html

    > Seek Error Rate
    >
    > The raw value of each SMART attribute occupies 48 bits. Seagate's Seek
    > Error Rate attribute consists of two parts -- a 16-bit count of seek
    > errors in the uppermost 4 nibbles, and a 32-bit count of seeks in the
    > lowermost 8 nibbles. In order to see these data, we will need a SMART
    > utility that reports all 48 bits, preferably in hexadecimal. Two such
    > utilities are HD Sentinel and HDDScan.
    >
    > Wystarczy odczytać parametry SMART w HEX, i będzie to widać.
    > To dotyczy też innych parametrów typu "error rate".

    Dzięki Olaf, czyli tak, to moje powyżej (dec)72695726 (hex)149D09D.
    Uppermost 4 (z 12) nibbles to 0, czyli należy to odczytać, że mamy 0
    błędów/72695726 odczytów. Podobnie z "seek". Miło.

    Czyli na szybko, bez przeliczania błędy są jeśli przy Seagatach te dwa
    pola mają wartości dec 4294967297 lub więcej.

    U pioruna:
    > 1 Raw_Read_Error_Rate: 125205888
    Nie ma błędów.

    > 7 Seek_Error_Rate: 1829851896660