-
Data: 2019-02-11 13:15:45
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-02-11 o 13:06, J.F. pisze:
> Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:q3rjj1$a27$1$A...@n...chmurka.net...
> W dniu 2019-02-11 o 00:30, PiteR pisze:
>>> Diesle wymagają dobrych materiałów i dokładniejszej obróbki. W czasach
>>> tandety to ucierpi pierwsze. Lekkie zużycie, brak kompresjii już
>>> problemy z zapalaniem.
>
>> Kompresję to musiałeś mieć w czasach mechanicznych pomp rzędowych albo
>> rotacyjnych.
>> Już silniki z zasilaniem common-rail, a tym bardziej z wielofazowym
>> wtryskiem piezo mają kompresję niewiele wyższą, niż dawne benzyniaki.
>
> Jakos watpie. Zasada dzialania diesla az tak sie nie zmienila.
>
> Jakies dane ?
W czasach pomp mechanicznych 30 atmosfer nie było niczym szczególnym.
Natomiast przykładowo w silniku TD4 było IODP 14 atm.
>
>> Osobiście częściej mi się zdarza słyszeć o problemach z zapłonem,
>> odpalaniem czy pracą właśnie w benzynie, niż w dizlu.
>
> Ale zima w Suwalkach czy nie ? :-)
>
Dla benzyny nie potrzeba zimy. Wystarczy deszcz, mgła, wypalone platynki
w świecy, poluzowany czy pęknięty przewód WN albo dziesiątki podobnych
przypadków.
Natomiast starsze (mechaniczne) dizle miewały problemy poniżej 25, może
30 stopni mrozu. Nowsze, z płytkami a nie grzałkami "palcowymi" i bez
komory wstępnej nie powinny mieć takich problemów.
Natomiast może być jedna rzecz na korzyść starszych dizli: wymiana
świecy żarowej jest niewiele trudniejsza od wymiany świecy iskrowej.
Trzeba tylko dokręcić odpowiednim momentem - z reguły 15 do 20 w
starszych silnikach.
W common rail już nieco trudniej.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 11.02.19 13:27 J.F.
- 11.02.19 14:25 z
- 11.02.19 14:31 z
- 11.02.19 14:32 J.F.
- 11.02.19 14:35 z
- 11.02.19 14:53 JDX
- 11.02.19 15:05 z
- 11.02.19 15:40 s...@g...com
- 11.02.19 15:51 s...@g...com
- 11.02.19 16:00 T.
- 11.02.19 16:02 r...@k...pl
- 11.02.19 17:53 z
- 11.02.19 17:58 Cavallino
- 11.02.19 17:59 Budzik
- 11.02.19 18:02 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=