  • Data: 2022-11-25 10:46:48
    Temat: Re: Samochody elektryczne
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25-11-2022 o 10:26, J.F pisze:

    > Nie 0, tylko 45k w instalacji PV, i to tylko kolo domu :-)

    Różnica w cenie wystarczy nawet na dwie takie instalacje.
    Zazwyczaj mieszczę się w przejazdach między nimi.....

    > No ale jak BEV i OZE przybedzie, to ropa potanieje :-)

    > No, poczekamy, zobaczymy, ale faktycznie - moze BEV nie musi byc taki
    > drogi. Bateria jest dosc droga ...

    Ale ice też drożeją zamiast tanieć.

    > No - to zalezy od cen w przyszlosci.

    Pomijamy ten aspekt, liczymy ceny dzisiejsze.

    > Inwestycja we wlasny, darmowy prąd ... owszem.
    > Inwestycja w darmowe jezdzenie ... no, jak BEV kosztuje faktycznie
    > tyle samo co ICE, to tez ..

    No właśnie.
    A nawet jakby koszty jazdy były identyczne, to i tak warto, jeździ się
    bez porównania lepiej.
    Różnicę w kosztach eksploatacji traktuję trochę też jako rekompensatę za
    pewnie niedogodności, tj. dłuższe ładowanie.

    > Aut przeciez nie zamierzasz trzymac.

    Sprzedam, bo będę miał co.
    Ileby nie było warte, to będzie to więcej niż 0 za przepalone paliwo.
    Albo zrobię z tego bank energii dla pv - na dzisiaj to kilkadziesiąt tys
    zł warte, sama bateria o tej pojemności....

    > I tak prawde mowiac - ciekawe czy bateria przezyje 20 lat.
    > A czy choc 10.

    > Graty kosztują grosze. Z jednej pensji mozna kupic, rok pojezdzi :-)
    > Przejedzie 2 lata, to juz zaoszczedziles polowe :-)

    Raczej straciłeś 20 tys na paliwo, plus koszt zakupu i napraw grata.

    > Bo kupowales jakies alfy i fiaty :-)

    Nie, wtedy kupowałem BMW, Audi, VW i Ople.....
    Dlatego właśnie zacząłem kupować młodsze, albo i nowe auta tańszych
    marek - od razu było zdecydowanie lepiej.

    > Ten "duzy przeglad" to tez roznie kosztuje w ICE.

    W sensie, że zamiast 2000 może kosztować 5 tys albo i więcej w markach
    premium?
    Owszem, może.
    Taniej to w ASO nie zrobisz.

    > Troche baterii uzywamy. W telefonach, w laptopach.

    To sobie to wliczaj jak będzie koszty lapka wyliczał.
    O bev nie masz pojęcia.

    > Koszt jest kosztem, jak go poniesiesz.

    Nie, to jest wydatek.
    Koszt jest wtedy, gdy kupisz i potem sprzedasz - kosztem będzie różnica.
    o ile będzie na minus, bo de facto obecnie można na ty zarobić.