  • 131. Data: 2022-11-27 01:40:51
    Temat: Re: Samochody elektryczne
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.11.2022 o 18:16, cef pisze:

    > Ten co pisze, że 20-spalinowiec to złom i ile jest warty.

    To, że 20-letni samochód jest złomem to oczywista oczywistość.

    > A to ma do rzeczy, że najgorszy jest taki bezpodstawny hejt
    > na spalinowce.

    Prawda boli.

    > Nie jeździsz spalinowcem, to nie zabieraj głosu.

    Nie?

    > Taki poziom argumentacji widzę z tamtej strony, ale się sam nie stosuje.

    Ty jesteś osioł, który nie ma pojęcia z kim gada.

  • 132. Data: 2022-11-27 08:50:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-27 o 01:40, ii pisze:

    > To, że 20-letni samochód jest złomem to oczywista oczywistość.

    Mam jeden nawet starszy niż 20 lat.
    Ma się nieźle. W ciągu ostatnich 3 lat władowałem w niego
    ze 2 tysiące, ale to blacha i opony nowe, więc starczy na kilka lat.
    Jeśli złom przegląd przechodzi bez problemu, spełnia swoje funkcje,
    to czego potrzebujesz więcej od auta?

    > Prawda boli.

    Mnie akurat boli co innego, ale widzę, że nie zrozumiałeś intencji.

    > Nie?

    Tak?

    > Ty jesteś osioł, który nie ma pojęcia z kim gada.

    Co to ma za znaczenie jeśli odzywa się osioł, który
    jak to opisał kolega bredzi w sprawie ceny samochodów 20-letnich?
    Jeśli w ciągu ostatniego roku włożyłem w swojego starocia 600zł
    to nawet razy dwa daje 1200zł. Spróbuj kupić takie auto
    za tę cenę i nie jest to złom tylko jeżdżące sprawne auto,
    które kolejne dwa przeglądy przejdzie bez problemu i średnia
    wydatków jeszcze spadnie i wtedy będziesz osłem po trzykroć :-)

  • 133. Data: 2022-11-27 08:55:15
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-26 o 23:59, r...@k...pl pisze:

    > Ale wirusy przez ten swój portalik potrafi rozpowszechniać :))

    A to nie wiem. Kliknąłem w to raz czy dwa na poczatku, ale nie było tam
    nigdy istotnych treści, więc teraz nie zaglądam tam.

  • 134. Data: 2022-11-27 08:58:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-27 o 08:50, cef pisze:

> [...]
    > które kolejne dwa przeglądy przejdzie bez problemu i średnia
    > wydatków jeszcze spadnie i wtedy będziesz osłem po trzykroć :-)

    O widzę, że źle policzyłem, bo wspominałeś o 1/4 wydatków
    jako cenie tego wg Ciebie złoma. To juz zostaniesz osłem do kwadratu,
    bo za 300zł, to niewiele na giełdzie samochodowej możesz....

  • 135. Data: 2022-11-27 11:25:31
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.11.2022 o 08:50, cef pisze:

> [...]
    > ze 2 tysiące, ale to blacha i opony nowe, więc starczy na kilka lat.
    > Jeśli złom przegląd przechodzi bez problemu, spełnia swoje funkcje,

    Ja też wkładałem w swego 18-letniego "oldtimera" Seicento co roku do
    końca jakieś tam umiarkowane pieniądze i na koniec sprzedałem go coś za
    1500zł. Jakbym nie wkładał to bym musiał na złom oddać bo nikt by go nie
    chciał.

    > Mnie akurat boli co innego, ale widzę, że nie zrozumiałeś intencji.

    > Tak?

    O RS nie było?

> [...]
    > które kolejne dwa przeglądy przejdzie bez problemu i średnia
    > wydatków jeszcze spadnie i wtedy będziesz osłem po trzykroć :-)

    Moje Seicento?

  • 136. Data: 2022-11-27 11:32:55
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.11.2022 o 08:55, cef pisze:

    > A to nie wiem. Kliknąłem w to raz czy dwa na poczatku, ale nie było tam
    > nigdy istotnych treści, więc teraz nie zaglądam tam.

    Chłopku, ja tam wskazuję treści o których teraz zawzięcie dyskutujesz.

  • 137. Data: 2022-11-27 12:46:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-27 o 11:32, ii pisze:

    > Chłopku, ja tam wskazuję treści o których teraz zawzięcie dyskutujesz.

    Być może, ale wskazujesz te treści w sposób, który nie zachęca do klikania.

  • 138. Data: 2022-11-27 12:56:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.11.2022 o 01:40, ii pisze:

    > To, że 20-letni samochód jest złomem to oczywista oczywistość.

    Żadna oczywistość, można i 2-3 letni samochód doprowadzić do stanu
    złomowego. Wszystko zależy jak dbasz?
    Mam jeden ponad 20-to letni samochód i drugi ponad 60-cio letni. Oba w
    100% sprawne i jeżdżące. No ten drugi czasem sprawia problemy niektórym
    diagnostom, ale sprawny mechanicznie i technicznie jest. Problemem są
    tylko koszty części, które są stosunkowo drogie w porównaniu do wartości
    samochodu. I to jest powód, dla którego wielu użytkowników nie inwestuje
    w swoje samochody i doprowadza je do stanu agonalnego.
    Tylko, że ten medal ma dwie strony. Mam też nowsze samochody, oba z 2015
    roku, i tam już części nie są tak drogie w porównaniu do wartości
    samochodu, ale są już zauważalnie droższe od części do moich staruszków.
    Dodatkowo jakość wykonania i naszpikowanie elektroniką powoduje, że
    nowsze samochody zaczynają być w użytkowaniu i eksploatacji droższe niż
    moje "złomki". Rachunek ekonomiczny jest więc taki, że utrzymanie
    staroci jest tańsze niż nowinek, a dupę wożą tak samo jak te nowe.

  • 139. Data: 2022-11-27 12:58:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-27 o 11:25, ii pisze:

> [...]
    > końca jakieś tam umiarkowane pieniądze i na koniec sprzedałem go coś za
    > 1500zł. Jakbym nie wkładał to bym musiał na złom oddać bo nikt by go nie

    Jeśli wkładałeś tylko po to, żeby nie był złomem, to współczuję
    złych decyzji. Ja zainwestowałem, żeby pojeździć jeszcze
    kilka lat już zupełnie bez dokładania. Auto awaryjne - bez specjalnych
    wymogów.
    W innego nastoletniego spaliniaka też stale inwestuję
    (bieżące sprawy - hamulce, płyny itp) i jest takim w stanie,
    że objechałem nim w wakacje pół Europy
    (czego w tym czasie nie wyobrażam sobie jakimś BEV)
    bo nie chodzi o inwestowanie po to, żeby nie był złomem,
    tylko żeby był pełnosprawnym autem, z którego do bólu można korzystać.

    > O RS nie było?

    Nie wiem co to RS w tym kontekscie, ale
    od razu uprzedzam, że politykę nie idę.

    > Moje Seicento?

    Czyli nie umiałeś zadbać o auto.

  • 140. Data: 2022-11-27 13:01:56
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.11.2022 o 12:46, cef pisze:

    > Być może, ale wskazujesz te treści w sposób, który nie zachęca do klikania.

    Wręcz przeciwnie :-)

    PO. Kazać czytać nie zamierzam ale ścierwo pomawiające o wirusy jest
    tylko ścierwem. :-)