  • 141. Data: 2022-11-27 13:13:34
    Temat: Re: Samochody elektryczne
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.11.2022 o 12:56, nadir pisze:

> [...]
    > w swoje samochody i doprowadza je do stanu agonalnego.
    > Tylko, że ten medal ma dwie strony. Mam też nowsze samochody, oba z 2015
    > roku, i tam już części nie są tak drogie w porównaniu do wartości
    > samochodu, ale są już zauważalnie droższe od części do moich staruszków.
    > Dodatkowo jakość wykonania i naszpikowanie elektroniką powoduje, że
    > nowsze samochody zaczynają być w użytkowaniu i eksploatacji droższe niż
    > moje "złomki". Rachunek ekonomiczny jest więc taki, że utrzymanie
    > staroci jest tańsze niż nowinek, a dupę wożą tak samo jak te nowe.

    Chodzi o to, że przeciętny samochód jest złomowany przed upływem 20 lat.
    A nie o to, że można, że ktoś. On po prostu nie dotrwa 20 lat. Dlatego
    nie bardzo istotną kwestią jest 8-letnia trwałość akumulatorów w
    elektryku, ale już brak ładowarki albo niespecjalnie tani prąd będą.

  • 142. Data: 2022-11-27 13:35:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.11.2022 o 13:13, ii pisze:

    > Chodzi o to, że przeciętny samochód jest złomowany przed upływem 20 lat.
    > A nie o to, że można, że ktoś. On po prostu nie dotrwa 20 lat.

    Nie ma problemu żeby wykonać samochód, który wytrzyma 20 lat, 20 lat
    temu też nie było. No ale wtedy $$ na niektórych rachunkach się nie
    zgadzają i robi się gówna, które trzeba wymieniać na nowsze. Nie
    koniecznie lepsze.

    > Dlatego nie bardzo istotną kwestią jest 8-letnia trwałość akumulatorów w
    > elektryku

    To po co to pierdolenie o ekologiczności i śladzie węglowym skoro co 8
    lat trzeba wymienić najdroższy i najmniej ekologiczny podzespół
    samochodu elektrycznego?

  • 143. Data: 2022-11-27 14:17:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-27 o 13:01, ii pisze:

    > Wręcz przeciwnie :-)

    Może tak Ci się zdaje. Ja rozumiem, że newsy i tak obumierają,
    ale jak nie dorzucisz paliwa do jakiegoś ognia, to te posty jak widać nikną
    i nic się nie dzieje. Nie ma żadnej tezy, własnego zdania tylko krótka
    zajawka co w tekscie. Jeśli sprawa dotyczy jakiegoś wydarzenia już
    komentowanego w mediach,
    to większość tu piszących jest raczej ogólnie zaznajomiona z tematem
    i nie musi czytać po raz enty, więc ignorują. Ostatnia wrzutka, że będą
    zabierać
    auto jak zbiegniesz - bez żadnego komentarza.
    Napisz odważnie jak uważasz, to może ktoś zauważy, że
    się różnisz i zechce Ci wbić szpilkę. Nawet więcej powiem - wrzutka
    do tego niepotrzebna. Zobacz jakie widowisko potrafią
    zapewnić fani niektórych rozwiązań czy pomysłów motoryzacyjnych,
    o tym samym a stale grzeją klawiaturę od kilku lat już.

  • 144. Data: 2022-11-27 18:31:50
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.11.2022 o 14:17, cef pisze:

> [...]
    > zabierać
    > auto jak zbiegniesz - bez żadnego komentarza.

    Dokładnie każdej "wrzutce" towarzyszy mój komentarz.

    Myślę, że jak wyżej.

  • 145. Data: 2022-11-27 18:45:26
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.11.2022 o 13:35, nadir pisze:

> [...]
    > temu też nie było. No ale wtedy $$ na niektórych rachunkach się nie
    > zgadzają i robi się gówna, które trzeba wymieniać na nowsze. Nie

    To jest twoja teoria. A moja jest taka, że nikt nie chce przez 20 lat
    grzebać się w tym samym.

    > To po co to pierdolenie o ekologiczności

    Po to byś mnie nie truł na ulicy.

    > i śladzie węglowym

    A to chyba sceptycy.

    > skoro co 8
    > lat trzeba wymienić najdroższy i najmniej ekologiczny podzespół
    > samochodu elektrycznego?

    Nie trzeba, tyle tylko wynosi gwarancja. Jeszcze nie tak dawno,
    pomijając jakieś elementy samochodu, była właśnie 2 lata.

  • 146. Data: 2022-11-27 19:01:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-27 o 18:31, ii pisze:

    > Dokładnie każdej "wrzutce" towarzyszy mój komentarz.

    Komentarzem nie jest krótka informacja o treści materiału.
    Trzeba umieć to dozować - albo dajesz za mało inspiracji
    albo za dużo (coś tam o Twizzy ostatnio- nawet mi się czytać nie chciało)

  • 147. Data: 2022-11-27 19:41:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.11.2022 o 18:45, ii pisze:

    > To jest twoja teoria. A moja jest taka, że nikt nie chce przez 20 lat
    > grzebać się w tym samym.

    Nikt to znaczy kto? Producenci, właściciele, warsztaty?

    > Po to byś mnie nie truł na ulicy.

    A produkcja akumulatorów nie truje? No fakt nie w Europie, niech sobie
    murzyni w Azji czy Afryce zdychają.

    > A to chyba sceptycy.

    Sceptycy czego?

    > Nie trzeba, tyle tylko wynosi gwarancja. Jeszcze nie tak dawno,
    > pomijając jakieś elementy samochodu, była właśnie 2 lata.

    Tak samo w samochodach spalinowych wydłużył się czas gwarancji i też nie
    trzeba ich wymieniać zaraz po tym okresie.

  • 148. Data: 2022-11-27 21:36:29
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.11.2022 o 19:01, cef pisze:

    > Komentarzem nie jest krótka informacja o treści materiału.

    Weź sobie kogoś zatrudnij do tego pisania.

    > Trzeba umieć to dozować - albo dajesz za mało inspiracji
    > albo za dużo (coś tam o Twizzy ostatnio- nawet mi się czytać nie chciało)

    Ok.

  • 149. Data: 2022-11-27 22:37:25
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.11.2022 o 19:41, nadir pisze:

    > Nikt to znaczy kto? Producenci, właściciele, warsztaty?

    Użytkownicy.

    > A produkcja akumulatorów nie truje? No fakt nie w Europie, niech sobie
    > murzyni w Azji czy Afryce zdychają.

    Produkcja spalinówki truje. Kilka dziesiątek tysięcy elementów wobec
    jednej. Akumulatorem tego nie przebijesz.

    > Sceptycy czego?

    A nie wiem, weź cytuj więcej.

    > Tak samo w samochodach spalinowych wydłużył się czas gwarancji i też nie
    > trzeba ich wymieniać zaraz po tym okresie.

    Ciągle to okres gwarancji po którym sprzęt nagle nie skończy się. Czyli
    masz tę baterię 8 lat, samochód już stary, ale jeszcze go nie rozwaliłeś
    ani sam się nie rozpadł, więc pojeździsz np 4 lata, czyli będzie miał 12
    lat i ... bateria może tyle właśnie podziałać. Oczywiście może być
    inaczej, ale mówimy o średniej. Pytam wujka i otrzymuję "Opublikowany
    przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA mówi o tym,
    że średnia wieku samochodu osobowego w Polsce wynosi 14,1 lat". 2 lata
    brakło. Będziesz płakał?

  • 150. Data: 2022-11-28 18:12:54
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.11.2022 o 22:37, ii pisze:

    > Użytkownicy.

    Użytkownicy czyli właściciele, czy użytkownicy tacy jak klienci taxi czy
    ubera?

    > Produkcja spalinówki truje.

    Elektryka też, tylko że najbardziej trujące podzespoły i ich elementy są
    wytwarzane za gównopłacę w Azji i Afryce. Sumienie to chooj, ważne że
    powietrze w Europie przejrzyste.

    > Kilka dziesiątek tysięcy elementów wobec jednej.

    No jasne, kilkadziesiąt tysięcy elementów, ale tylko jak liczysz każdą
    kulkę w każdym łożysku.

    > Akumulatorem tego nie przebijesz.

    Czyli on jest najdroższym podzespołem elektryka nie dlatego że wymaga
    dużo nakładów materiałowo-energetycznych a dlatego żeby
    kupców/użytkowników w chooja robić? No to jak ktoś chce być ruchany, to
    cóż ja mogę?

> [...]
    > przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA mówi o tym,
    > że średnia wieku samochodu osobowego w Polsce wynosi 14,1 lat". 2 lata

    To ty twierdziłeś, że 20-letni samochód to złom, a teraz się okazuje że
    wydojony 8-12 letni akumulator jest zajebisty. No więc nie jest.
    Najlepiej utrzymywany akumulator po 10-ciu latach to kupa złomu w
    porównaniu do przeciętnie utrzymywanego w sprawności silnika spalinowego.