    Subject: Re: Sieci raz jeszcze: PoE, światłowody, gigabit ethernet.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: yabba <...@...pl>
    Date: Wed, 27 Jan 2021 15:12:52 +0100

    W dniu 27.01.2021 o 11:51, ddddddddddddd pisze:

    > Korzystając z waszej wiedzy:
    > Avigilon dla pewnej serii serwerów z wbudowanym switchem PoE (16xPoE +
    > 2x bez PoE i dodatkowo dwa porty z osobnej karty sieciowej, ale ich w to
    > nie mieszajmy) zaleca podłączanie do portów PoE tylko urządzeń
    > zasilanych z PoE.
    > Co więcej, na jednym z obiektów sieć miała problemy (bardzo słaba
    > przepustowość) właśnie przez to, że jedno z urządzeń nie PoE (tu akurat
    > jakiś wieloportowy konwerter z ethernetu na transmisję po koncentryku)
    > było podłączone do portu PoE we wbudowanym switchu (z założenia
> [...]

    Ten wieloportowy konwerter Ethernet-koncentryk nie był PoE?
    Albo switch PoE w Avigilonie nie był zgodny ze standardem i puszczał PoE
    bez uzgodnienia.
    Albo switch w Avigilonie nie miał ograniczenia pobieranej mocy z portu
    PoE i pozwalał się przeciążać prądowo.
    Albo parametry odbiornika tak się ułożyły, że udało im się oszukać
    switch PoE i każdy inny switch byłby przekonany, że ma podłączony
    odbiornik PoE.
    Albo konwerter miał pot Ethernet z wbudowanym wadliwym odbiornikiem PoE,
    który bezwzględnie oszukiwał wszystkie switche PoE i po otrzymaniu
    zasilania "spamował" po Ethernecie.
    Albo to nie był problem PoE tylko problem zapętlenia pakietów w Ethernecie.

    Standard standardem, ale zawsze w konstrukcji urządzenia może pójść coś
    nie tak i będą zgrzyty we współpracy urządzeń.
    Kiedyś w pracy trafiła do mnie myszka NoName, która psuła porty USB w
    płytach głównych. Pobierała przez chwilę po włączeniu tyle mocy, że
    uszkadzała zasilanie przy USB. Niby USB też powinno być zabezpieczone
    przed nadmiernym poborem prądu, a ta myszka potrafiła to oszukać.

    yabba