    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sieci raz jeszcze: PoE, światłowody, gigabit ethernet.
    Date: Thu, 28 Jan 2021 06:56:52 +0000

    W dniu 27.01.2021 o 14:12, yabba pisze:

    > Ten wieloportowy konwerter Ethernet-koncentryk nie był PoE?

    Nie był zasilany z PoE - ale podawał PoE po koncentryku

    > Albo switch PoE w Avigilonie nie był zgodny ze standardem i puszczał PoE
    > bez uzgodnienia.
    > Albo switch w Avigilonie nie miał ograniczenia pobieranej mocy z portu
    > PoE i pozwalał się przeciążać prądowo.
    > Albo parametry odbiornika tak się ułożyły, że udało im się oszukać
    > switch PoE i każdy inny switch byłby przekonany, że ma podłączony
    > odbiornik PoE.

    możliwe, aczkolwiek jeśli Avigilon zaleca podłączenie urządzeń nie-PoE
    do portów nie PoE obstawiam problem w switchu tej firmy (a może po
    prostu się zabezpieczają). Z drugiej strony na nie jednym obiekcie te
    porty są używane do podłączenia switchów ze swoim zasilaniem i nic się
    nie dzieje.
    Fakt faktem - tego typu konwerter (tego producenta) widziałem do tej
    pory tylko na tym jednym obiekcie

    > Albo konwerter miał pot Ethernet z wbudowanym wadliwym odbiornikiem PoE,
    > który bezwzględnie oszukiwał wszystkie switche PoE i po otrzymaniu
    > zasilania "spamował" po Ethernecie.
    > Albo to nie był problem PoE tylko problem zapętlenia pakietów w Ethernecie.

    niestety nie sprawdziłem co tam sobie lata, ale zrobiłem test
    przepustowości i w jedną stronę wyciągnąłem 30Mbps, a w drugą chyba max
    300kbps - przy buforze 1470bps, przy niskim buforze (32bps?) osiągało
    blisko gigabit

    > Standard standardem, ale zawsze w konstrukcji urządzenia może pójść coś
    > nie tak i będą zgrzyty we współpracy urządzeń.
    > Kiedyś w pracy trafiła do mnie myszka NoName, która psuła porty USB w
    > płytach głównych. Pobierała przez chwilę po włączeniu tyle mocy, że
    > uszkadzała zasilanie przy USB. Niby USB też powinno być zabezpieczone
    > przed nadmiernym poborem prądu, a ta myszka potrafiła to oszukać.

    to jest ciekawostka, lubię takie problemy - jedziesz do prostego
    serwisu, a naprawiasz to cały dzień, bo problem niestandardowy :)

    Lukasz