    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Śnieg pada.
    Date: Sun, 24 Jul 2022 13:09:07 GMT

    On 2022-07-24, Pawel "O'Pajak" <o...@g...pl> wrote:

    > Nie widzę powodu, dla którego ktoś nie miałby się wypowiadać na tematy
    > naukowe dla określonej stacji. Prawa fizyki tak samo dopadają leminga,
    > jak pisiora. A to, że w pewnych kręgach oglądaja transmisje sportowe
    > zaklejając kartką logo TVP, to no cóż, taki stan tego, co powinno być
    > umysłem.

    Bo to trochę tak jakby współpracować z tvp za czasów PRLu, a w tej
    chwili są inne alternatywy. Może masz rację, że ktoś uzna misję
    edukacyjną za ważną i się zgodzi, ale nie mam wątpliwoći, że wielu
    będzie miało solidne opory.

    > Poczytaj sobie "Tygodnik TVP", szczególnie art. Magdaleny
    > Kawalec-Segond. Rewelacja. Jak poziom naukowy będzie zbliżony do tych
    > art., to mi 1 kanał telewizji wystarczy.

    Zerknąłem tu, pierwszy z brzegu, coś z lipca:
    https://www.tvp.info/61350459/magdalena-kawalec-sego
    nd-kogo-lubia-komary

    Tu jest ten art. który de facto omawia:
    https://www.researchgate.net/profile/Qi-Yong-Liu/pub
    lication/361653665_A_volatile_from_the_skin_microbio
    ta_of_flavivirus-infected_hosts_promotes_mosquito_at
    tractiveness/links/62c117503d26d6389e8db160/A-volati
    le-from-the-skin-microbiota-of-flavivirus-infected-h
    osts-promotes-mosquito-attractiveness.pdf
    Nie widzę nigdzie odnosnika, co wydaje się lekką wiochą.

    Kompletny brak wzmianki o roli dwutlenku węglą, co jest dyskutowane w
    oryginalnym art. a nie wspomniane chyba słowem na tvp. Jest to co
    najmniej lekko dziwne, bo to wiedza, którą większość wykształconych osób
    posiada i czytając ten art. będzie się zastanawiało, a co z tym
    dwutlenkiem właśnie, czy np. widoczne różnice nie wynikają z różnic w jego
    poziomie. To jest wyjaśnione w art., ale już nie na tvp.

    Wiem, że się czepiam, bo nie jest to coś grubego kalibru, ale mam trochę
    mieszane uczucia.

    --
    Marcin