eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanieRe: Spalanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Spalanie
    Date: Tue, 16 Apr 2013 07:57:33 +0000 (UTC)
    Organization: DOM
    Lines: 70
    Message-ID: <1...@b...poznan.pl>
    References: <0...@b...poznan.pl>
    <3...@g...com>
    <51687483$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <516914fe$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5169262d$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <516972e3$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
    <1rwuswd0z7bj0$.3qmnm5n4c417.dlg@40tude.net>
    <51697d98$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <194rplgqngbh3$.1cbq5lo4n660j$.dlg@40tude.net>
    <5169d082$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <kkdtnk$jho$1@mx1.internetia.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <516b1a05$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <516c2757$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@b...poznan.pl>
    <516c3782$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 79.173.47.194
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1366099053 13597 79.173.47.194 (16 Apr 2013 07:57:33
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Apr 2013 07:57:33 +0000 (UTC)
    User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
    X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
    [+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
    X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
    X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
    X-Antivirus: avast! (VPS 130415-1, 2013-04-15), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489412
    [ ukryj nagłówki ]

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >>>>> I tym się różni branie czyichś opowieści w ciemno na wiarę, od ich
    >>>>> sprawdzenia, że sens ma tylko ta druga wersja.
    >>>>>
    >>>> Sprawdziłeś i co ci wyszło?
    >>>
    >>> Że autor wyliczeń ma kłopoty z algebrą.
    >>>
    >> Ale jak to ma działać?
    >> Tobie mamy wierzyć na słowo?
    >
    > Wystarczy nie wierzyć ludziom, którzy nie potrafią rozwiązać prostego
    > równania z jedną niewiadomą.
    >
    ale jak to weryfikować?
    >
    >>
    >>>> W pierwszym zdaniu mojego postu wykazałem,
    >>>
    >>> LOL
    >>> Bo zajadów dostanę.....
    >>>
    >> Wskażesz bład?
    >
    > Nalej sobie do 5l kanistra paliwa do pełna.
    > Powinno wejść jakieś 5,0-5,2 l.
    > A potem postaw go na krawężniku, przedem wyżej niż tyłem i zamelduj ile
    > paliwa udało się jeszcze wlać "do pełna".
    > Jaki to jest procent wobec 5 litrów?
    > Naprawdę pomijalny i uśrednialny?
    >
    Po pierwsze dlaczego sugerujesz, że samochód na stacji jest przechylony?
    Po drugie dlaczego to przechylenie zawsze miałoby być jednostronne.
    Pisałem, że nawet jeżeli będą jakieś nieścisłości to raz w jedną, raz w
    drugą i się uśrednią.
    Po trzecie mój zbiornik w samochodzie ma 44 litry. Regularnie jeżdze do
    rezerwy i wlewam około 40 litrów a czasami wiecej.
    To ile u mnie będzie wynosił maksymalnie błąd pomiaru?

    A co do Twojego sposobu - jeżdziłem w życiu różnymi samochodami. Niekóre
    właczały rezerwe jak jechałem po łuku po czym wyłączały na prostej i np.
    jeszcze przez 20 km nie włączały ponownie.
    Piszesz, że Twój samochód robi to zawse w tym samym momencie. Skąd wiesz?
    Jak to zbadałeś? Bo to że zostawia ci paliwa na 90 km nie oznacza, że tego
    palkiwa jest zawsze tyle samo. To może być 5 litrów, może 7 ale może być
    tez 10, prawda?
    Ale zeby nie było - nie twierdzę, że Twój sposób przy tym konkretnym
    samochodzie jest zły - zapewne daje bardzo zblizone do realnych wyniki.
    Niemniej wydaje się, że jest mało uniwersalny.
    A co z inymi samochodami?
    Jesteś w stanie wyznaczyć jakiś sposób obliczeń który będzie uniwersalny
    dla wszystkich samochodów?
    Czy po prostu podważysz każdy nie podobający ci się wynik ze względu na złą
    metodologię.
    W każdym razie na razie zachowujesz się jak Macierewicz - zadajesz pytania
    (ile więcej, jakies wyimaginowane przechyły), robisz jakieś sugestie
    zamiast podać fakty wprost. Jeżeli masz obliczenia co i o ile może zakłamać
    badania przy kilkukrotnym tankowaniu do pełna to po prostu je podaj. Wtedy
    będzie o czym dyskutować.
    P.S. Łżesz to nie jest argument.



    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę
    zmienić, odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić, i szczęścia,
    aby mi się jedno z drugim nie popieprzyło." Stephen King

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: