  • 251. Data: 2013-04-23 21:48:51
    Temat: Re: Spalanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Apr 2013 16:48:17 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:
    > A tego to nie wiem, co musisz zmienić.
    > IMO szybkośc przyspieszania trzeba wyczuć. Podreczniki eco mowią o 70%
    > mocy samochodu.

    Myslalem o znacznie wiekszym ograniczeniu, 70% mocy nadal duzo zlopie
    :-P

    > Taki madry, siwy człowiek powiedział kiedys, że tylko glupcy robiąc to samo
    > oczekują innych rezultatów.
    > No offence ;-)

    Tym niemniej cos mi sie widzi ze dochodzimy do meritum - oszczednie,
    czyli kapeluszniczo :-)

    J.

  • 252. Data: 2013-04-23 22:05:53
    Temat: Re: Spalanie ... metoda ?
    Od: "Jaskot" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Sprawa jest prosta - używasz wskazówki analogowego urządzenia, które nie
    > jest w stanie pokazać precyzyjnie liczby litrów w baku. Jeszcze większe
    > problemy ma z pokazaniem jednego litra.
    > Tobie nie przeszkadza i precyzyjnie odczytujesz te dane.

    Nie potrzebuję "liczby litrów w baku".
    Nie potrzebuję "pokazania jednego litra".
    Nie odczytuję tych danych bo ich nie potrzebuje, ani nie mam takiego
    wskaźnika, aby to odczytać.
    Nic nie zrozumiałeś z tego co napisałem. Wróć może do mojego postu
    w ktorym opisałem to w punktach.

    > Czyli nie wiesz - ani ile masz, ani jak mierzyć.
    > Dobrze czułem...
    > --
    > Bydlę

    Napisałem ci w poprzednim poście jak mierzę i wyciąłeś to.
    Lepiej jednak przeczytaj mój wcześniejszy post
    w ktorym opisałem to w punktach. Zresztą zacytuję go niżej :

    Post z dn 22.04.2013 08:56 :
    A moze taka metoda liczenia zuzycia :
    1. Zapisuje licznik kilometrów.
    2. Zapisuje wskaznik paliwa.
    3. Tankuje paliwo.
    4. Jezdze do momentu az wskaznik paliwa pokaze stan z pkt.2.
    5. Zapisuje stan licznika kilometrów.
    6. Ilosc paliwa z pkt.3 dziele przez przejechane kilometry.
    7. W wyniku mam jednostkowe zuzycie paliwa.

    Przyklad :
    1. 23 540 km
    2. 1/4
    3. 20 litrów
    4. 1/4
    5. 23 940 km
    6. 20 ltr / 400 km
    7. 5 ltr / 100 km.

  • 253. Data: 2013-04-23 22:22:09
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-23 22:05:53 +0200, "Jaskot" <f...@g...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie potrzebuję "liczby litrów w baku".

    Wiem.
    Nie potrafisz odpowiedzieć na proste pytanie.
    Mam przypomnieć, czy nie rozumiesz o co chodzi?

    > Napisałem ci w poprzednim poście jak mierzę i wyciąłeś to.

    I wytnę wszystko, co nie jest odpowiedzią na moje pytanie.
    Jeśli nie masz pojęcia jak działają takie wskaźniki, to i cały pomiar
    możesz sobie...

    > 2. Zapisuje wskaznik paliwa.

    To raz jeszcze: jak miernik wskazuje zużycie jednego litra?

    --
    Bydlę

  • 254. Data: 2013-04-23 22:30:11
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Jaskot" <f...@g...pl>

    > Pytanie jest proste, ale odpowiedź już nie.
    > Jestem pewien, że na to proste pytanie ty też nie znasz odpowiedzi. No
    > chyba, ze chcialo ci się robić pomiary. Mnie się nie chciało i nie mam
    > takiej potrzeby.

    Twierdziłeś, że odczyt powtarzalny jest.

    > Powtarzam. Moja metoda zakłada odczyt licznika km
    > dwa razy, przy tym samym położeniu wskazówki wskaźnika paliwa.

    To dwa razy popełniasz błąd pomiaru.

    > Raz przed
    > tankowaniem i drugi raz po tankowaniu i po wyjechaniu paliwa do tego
    > samego
    > poziomu co przy odczycie km przed tankowaniem.

    Rodzi się pytanie jaka jest różnica ilości paliwa tych dwóch pomiarów.

    > Oczywiście pomiar nie jest idealny, bo na pewno ta sama pozycja wskazówki
    > za drugim razem nie gwarantuje tego samego poziomu paliwa. Ale błąd się
    > minimalizuje, gdy odczyty są przeprowadzane w tych samych warunkach.

    Te same warunki to masz na wypoziomowanej powierzchni stacji benzynowej a
    nie na drodze.

    > Łatwiej jest lać do pełna. Kiedyś nalałem paliwo pod korek, ale później mi
    > śmierdziało. Gdzieś paliwo musiało się wylewać. Przy trochę niższym
    > poziomie nie ma tego problemu.

    Może jakąś dziurę masz i Ci ptak gniazdko zrobił ? Mnie kiedyś na słupie
    zrobił. Ale to bocian był. A wiadomo bocian to szczęście w domu. Myślę, że
    nawet jakby jaskólka gniazdo zrobiła to by było szczęście. Ale szczęścia
    minimalizują się, gdy są przeprowadzane w tych samych warunkach. Itp itd

  • 255. Data: 2013-04-23 22:34:12
    Od: "Jaskot" <f...@g...pl>

    > To raz jeszcze: jak miernik wskazuje zużycie jednego litra?
    >
    > --
    > Bydlę

    Lekcja skończona.
    Od teraz mogę udzielać tylko korepetycji.

  • 256. Data: 2013-04-24 00:47:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Myslalem o znacznie wiekszym ograniczeniu, 70% mocy nadal duzo zlopie
    >:-P

    duzo ale krótko
    osiagasz zakładana predkosc i potem jedziesz ze wzglednie stałą predkoscia.

    Rozumiem, ze ten usmieszek to ironia?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 257. Data: 2013-04-24 00:47:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Przyklad :
    > 1. 23 540 km
    > 2. 1/4
    > 3. 20 litrów
    > 4. 1/4
    > 5. 23 940 km
    > 6. 20 ltr / 400 km
    > 7. 5 ltr / 100 km.

    Jak masz 40 litrowy zbiornik to 1/4 moze zapewne pokazywac zarówno 8 jak i
    14 litrów.

    Wiec w najgorszym razie bedzie:
    23540
    1/4 (14 litrów)
    20 litrów
    1/4 (8 litrów)
    23940
    5 l / 100

    A tak naprawde ponad 6 litrów. Duzy błąd.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 258. Data: 2013-04-24 08:47:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Apr 2013 22:47:15 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:
    > duzo ale krótko
    > osiagasz zakładana predkosc i potem jedziesz ze wzglednie stałą predkoscia.

    Obawiam sie ze zakladana prze zemnie predkosc nie przystaje do zasad
    ekodrivingu i dlatego nic nie wychodzi :-)
    A pomoc na to moze ograniczenie mocy do 20-30% :-)

    J.

  • 259. Data: 2013-04-24 08:48:31
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-04-23 18:27, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Najniższym?

    My bad - najwyższym oczywiście :)

    > No wiem, pisałeś.
    > Tyle że to oznacza też mniejsze (mniej częste) używanie gazu i o to mi
    > szło.

    Jeśli tak to rozumiesz to racja. Im więcej hamowania silnikiem tym mniej
    statystycznie się gazu używa, ale nie oznacza to "A jak gazu używasz, to
    i musisz częsciej używać hamulca" tylko --> A jak gazu *nadmiernie*
    używasz, to i musisz częsciej używać hamulca:)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 260. Data: 2013-04-24 08:51:54
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-04-23 14:41, *J.F* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Mirku, ale mnie sie wydaje ze jezdze dosc przewidujaco, szczegolnie
    > znanymi trasami.
    > I co ? I wcale nie chce wyjsc malo :-(

    Może jednak nie do końca jeździsz przewidująco :)
    Faktem jest jednak niezaprzeczalnym, że efekty eco jazdy są najlepiej
    widoczne w jeździe miejskiej (przynajmniej u mnie jak próbuję ;) ). Poza
    miastem jeśli jest mały ruch to ciężko coś ugrać bez zmniejszenie
    średniej prędkości - w średnim lub dużym ruchu już łatwiej zobaczyć efekty.