  • Data: 2023-02-06 18:57:05
    Temat: Re: Spaliło się 10 elektryków...
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.02.2023 o 22:34, io pisze:

    > To ma do rzeczy, że udział w rynku był uwzględniony

    Udział w rynku o niczym nie mówi, bo samochody ulegają pożarom albo w
    wyniku wypadku albo zaniedbania czynności serwisowych a nie z faktu
    samego istnienia. I przebiegi mają tu zasadnicze znaczenie.

    > a ilość smrodu pominięta.

    A to jakie ma przełożenie na pożary?

    > Dobrze, że się te spalinówki palą bo dzięki temu nie będą
    > już smrodziły. Źle, że nie spaliły się wcześniej. :-)

    Zapalić mogą się wszystkie. A że elektryki więcej stoją niż jeżdżą to
    palą się rzadziej. Na razie.

    > Jeszcze się nie zdarzyło by z poprzedzającego elektryka tak
    > śmierdziało jak ze spalinówki. Staję nawet z dala od wydechów bo
    > jakieś pojeby robią je na następny samochód zamiast do kabiny
    > wpuścić. :-)

    Optyka się zmienia jak mieszkasz paręset metrów od turbiny wiatrowej czy
    konwencjonalnej kopalni/elektrowni lub jesteś dzieckiem w jakiejś
    kopalni w Afryce. Ja wiem, to dla ich dobra, te kopalnie istnieją.

    > Do 10-ciu elektryków na rok?! To właściciele elektryków dokładają do
    > tysięcy rocznie palących się spalinówek!

    Sranie w banie. Na darmowe ładowarki, dotacje do elektryków, buspasy,
    dodatkowe ceregiele z gaszeniem elektryków składają się wszyscy
    kierowcy/właściciele pojazdów. W różnego rodzaju podatkach,
    ubezpieczeniach i opłatach w paliwie.

    > Nie pech, tylko gaśnica samochodowa nie służy do gaszenia samochodu.

    A qrwa do czego? Nikt nie broni wozić pięciokilogramowej gaśnicy.
    Natomiast początki pożaru często da się zdławić jedną czy dwoma małymi
    gaśnicami, tylko trzeba wiedzieć jak to zrobić. A przy braku gaśnicy
    pozostaje jedynie dłubać w nosie lub kręcić filmy na jutuba.

    > To właśnie jest współpraca. Zrobili i przeszkolili.

    No chwała im za to.

    > A od czego niby jest?

    W pierwszej kolejności od ratowania życia, a dopiero potem mienia.
    Dlatego po udzieleniu pomocy poszkodowanym, albo ugaszą samochód, albo
    pozwolą mu się zjarać zgodnie z procedurami.

    > Pytanie czy Ty wiesz skoro podnosisz kwestię.

    Kwestię czego? Że są kontenery/baseny, czy do czego służą? 2xTAK.

    > Pisałeś o małym pożarze nawet nie związanym.

    Nie związanym z czym? Każdy, nawet duży, pożar zaczyna się od małego.
    Mały można ugasić małą gaśnicą, na duży potrzeba już strażaków.

    > No nie, ja podawałem statystyki spaleń.
    > Niektóre zostaną ugaszone, ale nie spalone.

    No to jeszcze podaj statystyki od jakich zniszczeń samochód uważa się za
    ugaszony a od ilu za spalony.
    Poza tym w przypadku elektryka ugaszenie wiąże się często z zatopieniem.

    > Sam rozumiesz, że lepiej jednak oprzeć się na większej próbie.

    Ja wiem, nie dotyczy to tylko spalonego turbo u kolegi.