  • Data: 2021-01-07 13:27:03
    Temat: Re: Spieszmy się kochać Windows
    Od: fir <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 6 stycznia 2021 o 17:32:48 UTC+1 fir napisał(a):

    > dos i wczesny windows to byla tragedia, ale win95 zmienil sytuacje bo to bylo cos
    > z tego roznego systemowego shitu do dzis sie nie udalo w pelni wyjsc...moim zdaniem

    > potrzebny jest lepszy wyzszy poziom systemu plikow tak by pliki mozna bylo
    katalogowac na
    > 'skrosne' sposob oraz potrzebny jest jakis system zapewniania integralnosci plikow
    zwiazanych w paczkach (obie idee mojego pomyslu choc pewnie niektorzy inni tez o tym
    mysla) potrzebne sa tez takie rzeczy jak np w menadzeze zadan widok ile dany proces
    czyta bajtow z dysku lub z sieci z dokladnoscią do bajtu - bo user ma prawo do takich
    informacji, potrzeban jest tez wzmozona stara dobra komponentowosc i moznosc wymiany
    komponentu na inny wg uznania bo dzis to drastycznie slabo dziala

    mozna by ew zastanowic sie czemu ten system komponentowy na wspolczesnych windach
    niezbyt dziala.. nie wydaje sie to specjalnie trudne do zrobienia tak by bylo
    powszechne i ladnie dzialalo - mozna uzyc dllki spelniajacej pewne warunki jako
    komponentu (tj jako bazy na taki komponent) i raczej powino dzialac
    trzebe tez oczywiscie dac miejsca i konwencje do podmienianie, przelaczania lub
    dolaczania takich komponentow
    jest tez kwestia ze oczywiscie kawalek proramu moze wpasc w nieskonczona petlle lub
    scrashowac ale z reguly ta zasada zeby pisac programy tak by dzialaly poprawnie
    dziala , dwa ze winda mam wrazenie ciul lepiej moglaby zarzadzac tymi kraszami i
    zwlaszcza wpadaniem programow w loopy 0 dzis jak napisze sie apke ktora mieli loop
    bez oddawania kontroli w petli eventow to potrafi to zablokowac system na minute nim
    to da sie skillowac imo winda powinna raczej jakos mocniej wywlaszczac takie progamy
    by az tak nie gniotly systemu

    dobre miejsce na dobry komponent w systemie to imo super ciekawa rzecz by byla ale
    dzis te pluginy (bo nawet nie komponenty) to nieprzyjemna babranina...winda powinan
    opracowac dobry system dolaczania komponentow na poziomie systemu