    From: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Średnia prędkość internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps
    Date: Fri, 04 Mar 2011 13:17:08 +0100

    W dniu 04.03.2011 12:39, crazy bejbi pisze:

    > no tak, ale to jest bez sensu regulacja. że jak nie masz przez 12 godzin
    > przepustowości na poziomie 90% maksymalnej przepustowości łącza, to
    > klient ma nie płacić. Generalnie takie restrykcyjne prawo spowoduje, że
    > nikt płacić nie będzie.
    > Oczywiście z jednej strony cieszy, bo komórkowcom to już na pewno nikt
    > płacić nie będzie (widział ktoś 7,2Mbita ??), ale to uderzy też w
    > każdego, kto dostarcza internet.
    >
    > Wojtek

    Też uważam, że w stosunku do komórkowców to powinno być.
    Połączenie 3.6 Mb/s - realna prędkość 320Kb/s

    A jak klienta ma udowodnić, że dany zasób z internetu jest w stanie
    pobrać z prędkością maksymalną?

    Z całym szacunkiem ale to uderzy we wszystkich - i uczciwych i tych
    nieuczciwych.

    Chyba że UKE sama wymyśli, zaprojektuje sposób testowania - taki jaki
    będzie w stanie zweryfikować.

    Bo już widzę całkiem realne reklamacje - nie miałem 20Mb/s do Onetu -
    nie płacę za Internet. W tej materii są trzy strony - klient - operator
    - dostawca treści.

    Co ustawa na to jak dostawca treści - nie ma możliwości technicznych
    wysyłania z pełną prędkością klienta ?

    Bez uczciwego systemu testowania to nie ma szans aby ta ustawa
    funkcjonowała poprawnie.

    Piszę tu opinię jako pracownik firmy - która uczciwie sprzedaje to co ma.
    A reklamacje klientów. Cóż - każda jest inna. Czasem zawirusowany
    komputer klienta, czasem za wolny router, czasem źle działający flash
    obciążający 100% procka i na speedtestach wychodzą śmieci, czasem źle
    pracujące urządzenie w sieci.

    Najpierw to Pani Ania by zaprosiła operatorów z listą najciekawszych
    reklamacji, tak aby nie powstał bubel prawny, który sprawi, że dodatkową
    robotę będą miały sądy.

    Darek