  • 11. Data: 2022-10-17 14:36:46
    Temat: Re: Stabilizator napięcia sieciowego
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Oct 2022 04:17:40 -0700 (PDT), alojzy nieborak wrote:

    > Zawsze mnie ciekawiło czy ślizgacz/szczotka nie robi czasem zwarcia na uzwojeniu
    > autotransformatora, widać jakoś sprytnie rozwiązali problem.

    Mnie tez to ciekawilo ... watpie, aby rozwiazali, moze po prostu jeden
    zwoj mozna zewrzec.

    J.

  • 12. Data: 2022-10-17 16:48:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 17 października 2022 o 14:36:41 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Mnie tez to ciekawilo ... watpie, aby rozwiazali, moze po prostu jeden
    > zwoj mozna zewrzec.
    >
    > J.
    To zewrzyj śrubokrętem i napisz co się stało.

  • 13. Data: 2022-10-18 08:26:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.10.2022 09:04, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Dziwne pytania zadajesz - oczywiście, że nie ma znaczenia dla
    > współczesnych urządzeń.

    Dzięki. Nie jestem elektronikiem. Na zasilaczach podają teraz wszędzie
    50/60Hz, ale ten "łamanieć" nie jest dla mnie taki jednoznaczny ze
    znakiem zakresu "-".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2022-10-18 08:35:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Brak obciążenia - https://i.ibb.co/5GQvwcd/brak-obciaazenia.jpg
    1000W rezystancyjnego - https://i.ibb.co/MDWkn2N/1000-W-rezystancyjnego.jpg

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2022-10-18 08:59:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Tuesday, October 18, 2022, 8:35:53 AM, you wrote:

    > Brak obciążenia - https://i.ibb.co/5GQvwcd/brak-obciaazenia.jpg
    > 1000W rezystancyjnego -
    > https://i.ibb.co/MDWkn2N/1000-W-rezystancyjnego.jpg

    Tyle na ten temat. Dociążony agregat nie śmieci. Uprzedzając - nie
    przejmuj się nieregularnym kształtem - wbrew pozorom nie stanowi to
    problemu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2022-10-18 09:22:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Oct 2022 08:35:53 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > Brak obciążenia - https://i.ibb.co/5GQvwcd/brak-obciaazenia.jpg

    Nieciekawie, ale czemu mialoby to wentylatorowi przeszkadzac?

    Wykres pradu bylby pomocny ... czyzby jakas skladowa stała sie
    objawiala? Czy zwyczajnie sterownik glupieje z wykryciem przejsc przez
    zero do sterowania?

  • 17. Data: 2022-10-18 14:31:33
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > Nieciekawie, ale czemu mialoby to wentylatorowi przeszkadzac?

    Widocznie elektronika "zbyt mądra". W założeniu tak gdybam
    miało nastąpić przełączanie fazy przy zboczu opadającym
    90* sinusa, zbocze opadające występuje wcześniej, na pow.
    skrinie z oscyloskopu co 15 stopni. Dostaje głupawki.
    Na ten przykład w wentylatorach Papst elektronika jest wręcz prymitywna
    4 rezystory, 2 uzwojenia, 2 tranzystory, 1 hallotron, 2 kondziołki
    i 1 PTC.
    .

  • 18. Data: 2022-10-18 15:52:15
    Od: M M <m...@g...com>

    Może pomóc dołączony równolegle do wyjścia agregatu filtr - równoległy obwód
    rezonansowy na 50 Hz.

    https://groups.google.com/g/pl.misc.elektronika/c/VX
    4NVqJjXmA/m/yzBByZcQAHwJ

  • 19. Data: 2022-10-20 22:08:59
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jakiś czas później opisuje że zakupił VOLT AVR PRO 3000, wpiął szeregowo
    > między wyjście agregatu, a dom i problem został rozwiązany - wszystko
    > działa włącznie z wentylatorem pieca.
    >
    > Pytanie. Taki stabilizator to co on ma w środku, bo akumulatora przecież
    > nie? Po prostu duży kondensator? Czy taki stabilizator może faktycznie
    > poprawiać "wykres sinusa" z agregatu? Ewentualnie jakie straty wprowadza
    > takie dodatkowe urządzenie jeżeli do agregatu miałoby być podłączone
    > urządzenie "na granicy" mocy które np. z samym agregatem działa poprawnie.

    0-3000va-3-stabilizator-napiecia-sieciowego.html

    Różne są. W starym radioelektroniku był schemat takiego stabilizatora:
    Transformator, uzwojenie pierwotne zasilane z sieci. Uzwojenie wtórne
    szeregowo z obciążeniem, dodawało napięcia. Plus jakiś tranzystor
    regulacyjny, chyba przez mostek.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl