  • Data: 2021-04-11 14:00:24
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11-04-2021 o 13:18, ToMasz pisze:

    > wkładasz kij w mrowisko. po jasną cholerę?

    Ty zacząłeś, czego się spodziewałeś?

    > Dla wielu ludzi, w tym dla mnie, nie tyle liczy się cena, ile (możesz to
    > inaczej nazwać) utrata wartości tego co kupiłem. Mieszkanie - nie traci
    > na wartości. Auto? zazwyczaj 50% w 3 lata. Więc im wyższa wartość, tym
    > więcej tracimy. Dla każdego z nas, akceptowalna kwota zakupu, a tym
    > samym akceptowalna kwota utraty wartości jest gdzie indziej.

    Jasne.
    Tyle że jeśli ten temat Cię nie interesuje, to po co zakładasz o nim
    wątki i w ogóle się w podobnych udzielasz?

    > nie wiem skąd masz informacje o duszeniu się i spalaniu śmieci.

    Okno w domu czasem otwieram, na ulicę wyjeżdżam - to wystarczy.

    >Jesteśmy jedynym
    > krajem w europie, gdzie przejście na samochody elektryczne, nawet za
    > pomocą czarodziejskiej różdżki, spowoduje zwiększenie zanieczyszczenia.
    > bo? Bo mamy prąd z węgla. dookoła nas, w krajach sąsiadujących, razem
    > wziętych (bez rosji) jest 76 elekrtowni atomowych. a u nas zero!!!!!

    No i?
    I tak elektryk pędzony w 2/3 prądem z węgla jest mniej szkodliwy niż
    spaliniak.
    Nie wspominając o tym, że udział węgla będzie malał, więc sytuacja
    będzie się poprawiała w ramach jego życia, czego raczej w przypadku
    smrodzenia diesli nie należy się spodziewać.

    > Nawet jak masz panele na dachu i samochód elektryczny, to pamiętaj że
    > Ty, Twoja żona, córka, matka, do szpitala pojadą dieslem. Szczepionka na
    > covid którą dostałeś/dostaniesz też przyjechała samochodem spalinowym.
    > Warto więc pluć na spaliniaki,

    Piszę jak jest.
    I sam jeżdżę spaliniakiem.
    Tyle, że nie mam ciasnego łba, więc wiem że smrodzi i nie mam problemu
    żeby być w stanie to przeczytać czy napisać.

    >czy może podjąć działania które
    > przyśpieszą ich odejście?

    A czym innym jest zakup ev, ew hybrydy?