eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStatystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce › Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
  • Data: 2021-04-13 11:44:26
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 13-04-2021 o 11:24, viktorius pisze:

    >>>>> Hybryd nie uwzględniam, bo i tak po jakimś czasie jedzie się tylko
    >>>>> na benzynie.
    >>>>
    >>>> A to coś złego, że w ice nie przeszkadza, a w hybrydzie tak?
    >>>>
    >>> Bo albo oszczędzamy i jesteśmy eko, albo tylko udajemy i jednak
    >>> jedziemy na benzynie w trasie.
    >>
    >> Oszczędzamy w mieście.
    >> Średnio spalanie zresztą jest naprawdę niskie.
    >>
    > A ile więcej płacimy na starcie?

    Hybrydy hev nie są już wiele droższe od benzyniaków.

    > Kiedyś mówiono, ze diesle się nie nadają do miasta, bo sa nieuzasadnione
    > ekonomicznie: cena zakupu vs oszczędności z nizszego spalania. Że trzeba
    > kilometrów trzaskać, żeby sie zwróciło.
    > Elektryki się jednak opłacają?

    No taniej nie wyjdą, ale mają swoje plusy.
    >
    >
    >>>> 500 km to niektórymi możesz przejechać na raz, więc to w ogóle żaden
    >>>> problem.
    >>>
    >>> Zasięg 500 km z prędkościami autostradowymi?
    >>
    >> Nie.
    >> Ze 140 km/h to maks 300 km.
    >
    > OK, czyli dla mnie jedno ładowanie na tej A1. Tylko długość przerwy na
    > zasilenie auta w energię za duża. Tankowanie z dystrybutora plus kilka
    > minut na rozprostowanie nóg mi wystarcza, żeby jechać dalej.

    Czyli kilka krótkich ładowań.
    Wyjdzie też efektywniej, do pełna ładuje się źle.

    >
    >>
    >> Trzeba pomyśleć czy warto jechać trochę szybciej, ale dwa razy
    >> częściej się ładować.
    >> Jak masz Teslę i po drodze SC, gdzie staniesz na 20 minut 2 razy, to
    >> może warto.
    >
    > Taaa, jasne, już lecę Tesle kupować, wolę tę kasę na dobry dom
    > przeznaczyć. Auto ma być narzędziem do przemieszczania się z punktu A do
    > B, w miarę tanio i niezawodnie. Tesla się w te założenia nie wpisuje.

    No wiem, też tak mam.
    Wybrałem daczę nad morzem. ;-)

    > Jak już pisałem, kolega "musiał" i dojechał do św Piotra na bramki. Mi
    > za spieszno tam nie jest, wolę nie "musieć".
    > Nie bez przyczyny zrobili przymusowe postoje dla kierowców ciężarówek,
    > bo kilkadziesiąt ton plus zmęczenia równa się opóźnienie w reakcji. Ma
    > to  przeniesienie na metry w hamowaniu i sekundy w reakcji na sytuacje
    > wyjątkowa na drodze.

    Zgadzam się w 100%.

    >
    >>
    >>> Czy to średnia społeczeństwa, nie wiem. Reasumując, taką trasę robię
    >>> w 6h.
    >>
    >> I w elektryku też zrobisz.
    >> Tyle że się zatrzymasz na godzinę, albo dwa razy na pół.
    >>
    >
    > Mamy inny punkt widzenia bo gdzieś tam pisałeś o córce 18 lat.
    > Ja mam jedno pieluchowe i wolę jak najszybciej dojechać, z jak
    > najmniejszymi przerwami, ale oczywiście bez szaleństw.
    > Nie żebym narzekał, dziecko lubi jeździć, ale jechać. Przerwa w jeździe
    > powoduje przebudzenie i losową reakcję na brak przesuwającego sie tła za
    > oknem.

    Pamiętam te czasy, mam wnuczkę która też tek miała.

    > Jak będę mieć dzieci dorosłe, to mogę się wybrać na wycieczkę starą
    > jedynką przez Włocławek, Zgierz itd. Bez pośpiechu, relaksacyjnie.
    > Wtedy elektryk się nada, bo przy 90km/h to mi znacząco zasięg wzrośnie :)
    >

    O i widzisz - zależy co i dla kogo.
    Ale na razie też zrezygnowałem z bev na trasach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: