eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStatystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce › Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c140-222.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Date: Tue, 13 Apr 2021 11:44:26 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <s53p5o$fjn$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <607294f7$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <s4u4po$v86$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6072bcdc$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <s4ueo7$bfr$1$Cav@news.chmurka.net>
    <607324e3$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <s4vbkq$3fi$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s53eji$8dh$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <60754eb6$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <s53k4f$chk$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <s53kpf$cur$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s53lpv$dlo$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <s53m7q$dqd$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s53o0u$eu6$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: c140-222.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 13 Apr 2021 09:44:24 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c140-222.icpnet.pl:85.221.140.222";
    logging-data="15991";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.9.1
    X-Antivirus-Status: Clean
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 210412-0, 12.04.2021), Outbound message
    In-Reply-To: <s53o0u$eu6$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2693104
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 13-04-2021 o 11:24, viktorius pisze:

    >>>>> Hybryd nie uwzględniam, bo i tak po jakimś czasie jedzie się tylko
    >>>>> na benzynie.
    >>>>
    >>>> A to coś złego, że w ice nie przeszkadza, a w hybrydzie tak?
    >>>>
    >>> Bo albo oszczędzamy i jesteśmy eko, albo tylko udajemy i jednak
    >>> jedziemy na benzynie w trasie.
    >>
    >> Oszczędzamy w mieście.
    >> Średnio spalanie zresztą jest naprawdę niskie.
    >>
    > A ile więcej płacimy na starcie?

    Hybrydy hev nie są już wiele droższe od benzyniaków.

    > Kiedyś mówiono, ze diesle się nie nadają do miasta, bo sa nieuzasadnione
    > ekonomicznie: cena zakupu vs oszczędności z nizszego spalania. Że trzeba
    > kilometrów trzaskać, żeby sie zwróciło.
    > Elektryki się jednak opłacają?

    No taniej nie wyjdą, ale mają swoje plusy.
    >
    >
    >>>> 500 km to niektórymi możesz przejechać na raz, więc to w ogóle żaden
    >>>> problem.
    >>>
    >>> Zasięg 500 km z prędkościami autostradowymi?
    >>
    >> Nie.
    >> Ze 140 km/h to maks 300 km.
    >
    > OK, czyli dla mnie jedno ładowanie na tej A1. Tylko długość przerwy na
    > zasilenie auta w energię za duża. Tankowanie z dystrybutora plus kilka
    > minut na rozprostowanie nóg mi wystarcza, żeby jechać dalej.

    Czyli kilka krótkich ładowań.
    Wyjdzie też efektywniej, do pełna ładuje się źle.

    >
    >>
    >> Trzeba pomyśleć czy warto jechać trochę szybciej, ale dwa razy
    >> częściej się ładować.
    >> Jak masz Teslę i po drodze SC, gdzie staniesz na 20 minut 2 razy, to
    >> może warto.
    >
    > Taaa, jasne, już lecę Tesle kupować, wolę tę kasę na dobry dom
    > przeznaczyć. Auto ma być narzędziem do przemieszczania się z punktu A do
    > B, w miarę tanio i niezawodnie. Tesla się w te założenia nie wpisuje.

    No wiem, też tak mam.
    Wybrałem daczę nad morzem. ;-)

    > Jak już pisałem, kolega "musiał" i dojechał do św Piotra na bramki. Mi
    > za spieszno tam nie jest, wolę nie "musieć".
    > Nie bez przyczyny zrobili przymusowe postoje dla kierowców ciężarówek,
    > bo kilkadziesiąt ton plus zmęczenia równa się opóźnienie w reakcji. Ma
    > to  przeniesienie na metry w hamowaniu i sekundy w reakcji na sytuacje
    > wyjątkowa na drodze.

    Zgadzam się w 100%.

    >
    >>
    >>> Czy to średnia społeczeństwa, nie wiem. Reasumując, taką trasę robię
    >>> w 6h.
    >>
    >> I w elektryku też zrobisz.
    >> Tyle że się zatrzymasz na godzinę, albo dwa razy na pół.
    >>
    >
    > Mamy inny punkt widzenia bo gdzieś tam pisałeś o córce 18 lat.
    > Ja mam jedno pieluchowe i wolę jak najszybciej dojechać, z jak
    > najmniejszymi przerwami, ale oczywiście bez szaleństw.
    > Nie żebym narzekał, dziecko lubi jeździć, ale jechać. Przerwa w jeździe
    > powoduje przebudzenie i losową reakcję na brak przesuwającego sie tła za
    > oknem.

    Pamiętam te czasy, mam wnuczkę która też tek miała.

    > Jak będę mieć dzieci dorosłe, to mogę się wybrać na wycieczkę starą
    > jedynką przez Włocławek, Zgierz itd. Bez pośpiechu, relaksacyjnie.
    > Wtedy elektryk się nada, bo przy 90km/h to mi znacząco zasięg wzrośnie :)
    >

    O i widzisz - zależy co i dla kogo.
    Ale na razie też zrezygnowałem z bev na trasach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: