    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Sterowanie oświetleniem terenu
    Date: Tue, 22 Sep 2020 18:46:07 +0200

    PeJot napisał:

    > Szukam pomysłu na sterowanie czasowe oświetleniem terenu rzędu
    > kilkunastu km^2. Obecnie to zadanie realizuje kilka sterowników
    > czasowych ON/OFF z regularnie zmienianymi nastawami wg wschodów
    > i zachodów Słońca. Nie jest to rozwiązanie hi-tech, ale działa.
    > Sterowniki zmierzchowe nie sprawdziły się - szybko padają
    > fotoelementy zewnętrzne. Pierwszy pomysł to zamiana sterowników
    > na astronomiczne, ale w grę wchodzi kilka sztuk, stąd myśl czy
    > nie dało by się tego jakoś *bezprzewodowo* pospinać. A drugi
    > pomysł, to czy nie dało by się wykorzystać faktu że miasto jakoś
> [...]

    W sensie abonamentowej usługi dostępu do sygnałów dawanych przez
    Latarnika Miejskiego? Przyznam, że pomysł oryginalny, nie przyszedł
    mi wcześniej do głowy. Ze wszystkich sterowników, ten astronomiczny
    wydaje się najprostszy i najtańszy. Nie wymaga regulacji, roczną
    tablicę włączeń i wyłączeń ogarnie najpodlejszy mikrokontroler.
    Ważne, by była to tablica *zmierzchów*, a nie *zachodów* słońca.

    --
    Jarek