  • 51. Data: 2020-09-27 13:45:48
    Temat: Re: Sterowanie oświetleniem terenu
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 27.09.2020 o 08:05, PeJot pisze:

    > Rozumiem skąd wzięły się te wartości, Wydawało mi się że aby zadziałał
    > człon elektromagnetyczny S-a, czas musi być dłuższy: charakterystyka dla
    >  10 In jest praktycznie pionowa. Dla szacowania ochrony p.porażeniowej
    > bierze się czasy 0.1...0.2 sek.

    Też mi się tak wydaje ale założyłem bardzo duży zapas i wraz wychodzi że
    nie ma prawa zadziałać ze względu na dużą oporność szeregową.
    Teoretycznie można jeszcze iść dalej i dać indukcyjność ale to już zbyt
    podnosi koszty związane z mechaniką.

    Przy 100R szeregowo jedyna szansa na zadziałanie E-sa to permanentne
    zwarcie na warystorze lub zegarze.

    --
    pzdr, j.r.

  • 52. Data: 2020-09-27 14:07:28
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-09-27 o 13:45, Jacek R. pisze:
    /.../

> [...]
    > nie ma prawa zadziałać ze względu na dużą oporność szeregową.
    > Teoretycznie można jeszcze iść dalej i dać indukcyjność ale to już zbyt

    Jak pisałem w małej obudowie w której jest zegar + S, trochę ciasno jak
    dla 100R/25W. No ale skoro warystory nie wybuchają, może by tak
    zmontować na pająku i zabezpieczyć termokurczem.

    > Przy 100R szeregowo jedyna szansa na zadziałanie E-sa to permanentne
    > zwarcie na warystorze lub zegarze.

    Ten S głównie robi za wyłącznik.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 53. Data: 2020-09-27 14:50:02
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 27.09.2020 o 14:07, PeJot pisze:
> [...]
    >
    > Ten S głównie robi za wyłącznik.
    >
    >Podczas załączenia zegara na tym oporniku 100R będzie około 5V spadku
    napięcia czyli około 250mW.
    Można się pokusić o zastosowanie nawet mniejszej mocy rezystora np. 10W
    bo ja brałem pod uwagę głównie możliwość solidnego montażu na szynie.
    Jeśli masz mniej miejsca śmiało możesz dać to w termo kurczu tzn.
    rezystor w koszulce a warystor w tulejce z linką zasilającą zalutować.

    --
    pzdr, j.r.

  • 54. Data: 2020-09-27 16:11:15
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-09-27 o 14:50, Jacek R. pisze:

> [...]
    > Jeśli masz mniej miejsca śmiało możesz dać to w termo kurczu tzn.
    > rezystor w koszulce a warystor w tulejce z linką zasilającą zalutować.

    Popróbuję. Chyba gdzieś widziałem gotowe warystory w żywicy, z
    wyprowadzeniami z linki. W każdym razie dzięki za wyjaśnienia, z
    pewnością skorzystam.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 55. Data: 2020-11-28 10:58:16
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-09-26 o 20:28, Jacek R. pisze:

    > Warystor wpięty był w złączkach WAGO na szynę obok żeby łatwo go można
    > było wymienić w przypadku wypalenia.

    Wątek stary ale spytam: *były* przypadki wybuchnięcia warystora ?
    Wolałbym nie zostawiać "gołego" warystora w rozdzielni, z kolei
    obłożenie go w nieprzezroczysty termokurcz utrudni ew. diagnostykę po
    zadziałaniu.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 56. Data: 2020-11-28 14:42:01
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 28.11.2020 o 10:58, PeJot pisze:

> [...]
    > Wolałbym nie zostawiać "gołego" warystora w rozdzielni, z kolei
    > obłożenie go w nieprzezroczysty termokurcz utrudni ew. diagnostykę po

    Nie zdarzyło się, rezystor na tyle ogranicza prąd udarowy że nie wybuchały.
    Rozdzielnia z reguły jest zamknięta i nikt nieupoważniony nie powinien
    się tam znaleźć.
    Zawsze możesz ubrać w przezroczystą koszulkę tak aby 2-3mm
    od góry były odkryte.
    Gdy go rozrywa pęka w płaszczyźnie nie do góry więc będzie widać a
    ewentualne odłamki nie rozlecą się po okolicy.

    Ps. Jaki masz prawdziwy adres e-mail?

    --
    pzdr, j.r.

  • 57. Data: 2020-11-28 15:39:39
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-28 o 14:42, Jacek R. pisze:

> [...]
    > Gdy go rozrywa pęka w płaszczyźnie nie do góry więc będzie widać a
    > ewentualne odłamki nie rozlecą się po okolicy.

    OK, chyba tak zrobię. Dzięki za poradę. Wolałbym uniknąć gołego
    warystora dotykającego szyny albo osprzętu.

    > Ps. Jaki masz prawdziwy adres e-mail?

    p_nazwisko(znaczek) 2x (m).pl

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 58. Data: 2020-11-28 20:49:03
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2020-11-28 10:58, PeJot wrote:

    > Wątek stary ale spytam: *były* przypadki wybuchnięcia warystora ?

    https://www.forum-fronius.pl/forum/topic/przepiecie-
    ac/

    > Wolałbym nie zostawiać "gołego" warystora w rozdzielni, z kolei
    > obłożenie go w nieprzezroczysty termokurcz utrudni ew. diagnostykę po
    > zadziałaniu.

    warystory się degradują przy każdym zadziałaniu i rosnie im prąd upływu,
    który zaczyna je podgrzewać. Wymyślono więc specjalne warystory z
    zabezpieczeniem termicznym i sygnalizacją uszkodzenia (np. Littelfuse
    TMOV, EPCOS ETFV25)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 59. Data: 2020-11-28 22:17:29
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 28.11.2020 o 15:39, PeJot pisze:

    > OK, chyba tak zrobię. Dzięki za poradę. Wolałbym uniknąć gołego
    > warystora dotykającego szyny albo osprzętu.

    > p_nazwisko(znaczek) 2x (m).pl

    Nie umiem rozszyfrować Twojego adresu e-mail więc trudno.
    Jeśli nie masz ochoty odpisać z jawnym adresem zwrotny trudno...
    Grupy dyskusyjne to już nisza i spamerskie automaty raczej nie zaglądają
    tu. Osobiście od około 2011r mam jawny adres i żadnego spamu z poza
    wp.pl nie dostaje na konto wp.

    --
    pzdr, j.r.

  • 60. Data: 2020-11-28 22:30:32
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.11.2020 o 22:17, Jacek R. pisze:
    [...]
    > Nie umiem rozszyfrować Twojego adresu e-mail więc trudno.

    lp.mm@zsiknaj_p

    przepisz to "od tyłu" znaczy z prawej do lewej :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>